جبلی: آمریکا مجبور به آزادی مرضیه هاشمی شد/آزادی هاشمی دست‌آورد بزرگ پرس‌تی‌وی و العالم است

جبلی: آمریکا مجبور به آزادی مرضیه هاشمی شد/آزادی هاشمی دست‌آورد بزرگ پرس‌تی‌وی و العالم است
پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 - 04:28

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، آزادی خبرنگار و مجری شبکه پرس‌تی‌وی را به آزادگان جهان تبریک گفت و تاکید کرد که آمریکا تحت فشار افکار عمومی مجبور شد خانم مرضیه هاشمی را آزاد کند.

العالم-ایران

«پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه در سخنانی، آزادی خانم مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌تی‌وی را به همه آزادگان جهان تبریک گفت و تاکید کرد که آمریکا مجبور به آزادی مرضیه هاشمی شد.

وی تصریح کرد: موضوع هاشمی ثابت کرد که نیاز شدیدی به بیداری و آگاهی افکار عمومی در آمریکا وجود دارد تا دولت این کشور مجبور به آزادی بازداشتی‌ها شود.

جبلی افزود: آزادی خانم هاشمی دست‌آورد بزرگی برای رسانه‌های مستقل از جمله دو شبکه ایرانی «پرس‌تی‌وی» و «العالم» است.

معاون برون مرزی صدا‌وسیما گفت گه موضوع خبرنگار آزاد شده پرس‎تی‎وی جنبه گسترده‌تری پیدا کرده است و باعث شده که مساله بازداشت سایر افراد بی‌گناه در آمریکا در کانون توجه قرار بگیرد.

خانم «مرضیه هاشمی» مجری و خبرنگار شیکه پرس‌تی‌وی بعد از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون متهم شدن به هیچ جرمی آزاد شده است.

خانم هاشمی مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی است روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی سی منتقل شد.

بر اساس اعلام مقامات پلیس فدرال آمریکا هیچ اتهامی متوجه مرضیه هاشمی نیست و او فقط به عنوان شاهد بازداشت شده بود.

پربیننده ترین خبرها