استراتژی جدید سوریه و همپیمانانش برای آینده

پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 - 18:52

تحلیلگر سیاسی سوریه گفت که تفاهمی میان محور مقاومت و مسکو  وجود دارد مبنی بر اینکه ایران، حزب الله با سوریه در جنگ‌های آینده متولی جبهه جنوب باشند و مسکو در برابر ترکیه باشد اما روس‌ها هنوز تصمیمی برای جنگ با ترکیه و پاکسازی شمال سوریه اتخاذ نکرده اند.

العالم سوریه

«ثائر ابراهیم» -- تحلیلگر سیاسی سوریه -- در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم افزود که استراتژی آمریکا در سوریه تغییر نکرده و فقط تاکتیکش عوض شده است به همین دلیل تفاوتی میان جمهوری‌خواهان و دمکراتها نسبت به مسائل خاورمیانه بویژه درباره استراتژی وجود ندارد.

وی ادامه داد که پیروزی‌های سوریه به مذاق دولت آمریکا به عنوان دشمن محور مقاومت خوش نیامده و به همین دلیل کوشید با تحریم اقتصادی، محاصره کشتی‌ها در مدیترانه و انواع مجازات، مانع شادی مردم سوریه از این پیروزی شود لذا محور مقاومت بویژه کشور سوریه پس از آغاز انهدام گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره زیر ضربات مقاومت شیوه نبرد را تغییر داده است.

ثائر ابراهیم یادآور شد که هدف از هماهنگی رژیم اسراییل، ترکیه و آمریکا در جنوب و شمال سوریه، در هم شکستن اراده کشور سوریه برای اعطای امتیازهای اقتصادی یا جلوگیری از پیروزی محور مقاومت و بازشدن گذرگاه تهران به بیروت است.

وی گفت که دشمنان سوریه و محور مقاومت خواهان اقدام جنگی آمریکا بویژه ترامپ ضد جمهوری اسلامی ایران یا حمله ترکیه به شمال سوریه برای تحقق منویات اردوغان یا حمله رژیم اسراییلی به حزب الله و اشغال جنوب سوریه هستند که محور مقاومت و مسکو نسبت به آن هوشیارند.

پربیننده ترین خبرها