سه هدف متخاصم نزدیک پایگاه حمیمیم در غرب سوریه ساقط شد

سه هدف متخاصم نزدیک پایگاه حمیمیم در غرب سوریه ساقط شد
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 19:57

منابع روس اعلام کردند، پایگاه نظامی «حمیمیم» در شمال غرب سوریه، با «سه هدف متخاصم» که در حال نزدیک شدن به پایگاه بوده، مقابله کرده است.

العالم - سوریه

یک «منبع نظامی» عصر امروز یکشنبه از «مقابله با اهداف متخاصم در آسمان شهر لاذقیه» در شمال غرب سوریه خبر داد.

این منبع نظامی که هویتش فاش نشد، به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفت، «پدافند هوایی ویژه پایگاه حمیمیم با چند هدف متخاصم در نزدیکی پایگاه در آسمان شهرک جبله در شهر لاذقیه مقابله کرد».

در توضیح این حادثه، این منبع گفت: «صداهای انفجاری که در نقاط مختلف شهر لاذقیه شنیده شده، ناشی از مقابله با پهپادهایی بود که به پایگاه حمیمیم نزدیک شد... تعداد پهپادها تاکنون سه فروند اعلام شده است».

منبع نظامی همچنین گفت که «یگان‌های دیدبانی، پرواز این پهپادها را از منطقه‌ای واقع در بین ریف شمال‌شرق لاذقیه و اطراف شهر جسرالغشور در ریف جنوب غربی ادلب رصد کرده‌اند».

به گفته این منبع نظامی «همه اهداف متخاصم، با مقابله پدافند موشکی کلاسیک، ساقط شدند».

پایگاه نظامی هوایی حمیمیم متعلق به روسیه و در جنوب شرق شهر لاذقیه در شمال غرب سوریه قرار دارد. طبق توافق سال 2015 مسکو با دمشق، نیروهای نظامی روسیه می‌توانند از این پایگاه استفاده کنند. این پایگاه نقشی مهم در پشتیبانی از حملات هوایی روسیه به مواضع گروه‌های تروریستی در شمال و غرب سوریه داشته است.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در تاریخ شانزدهم ژانویه جاری، هشدار داده بود که گروه‌های مسلح همچنان به تلاش برای حمله به پایگاه حمیمیم ادامه می‌دهند.

پایگاه هوایی «حمیمیم» واقع در ریف لاذقیه تاکنون بارها هدف حملات پهپادی قرار گرفته است و مسکو معتقد است که آمریکا پشت این حملات قرار دارد.

الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه آبان‌ماه سال جاری گفته بود که اوایل سال ۲۰۱۸ پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم سوریه، توسط ۱۳ پهپاد آمریکایی مورد حمله قرار گرفت.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه زمانیکه پایگاه هوایی حمیمیم در ژانویه سال گذشته میلادی، هدف حمله همزمان 13 هواپیمایی بدون سرنشین قرار گرفته بود، همزمان یک هواپیمای جاسوسی Poseidon 8 آمریکا حدود 8 ساعت بر فراز دریای مدیترانه در پرواز بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها