مکرون: وضعیت حقوق بشر در مصر هم اکنون بدتر از دوران مبارک است

مکرون: وضعیت حقوق بشر در مصر هم اکنون بدتر از دوران مبارک است
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 10:58

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که دیروز برای سفری سه روزه وارد قاهره شد، وضعیت حقوق بشر در مصر را بدتر از دوران حسنی مبارک اعلام کرد.

العالم - مصر

مکرون که امروز دوشنبه با عبدالفتاح السیسی دیدار می کند، گفت : هم اکنون به وضعیت حقوق بشر در مصر با این نگاه که بدتر از دوران حسنی مبارک است، نگریسته می شود.

مکرون در کنفرانسی خبری در قاهره گفت: من معتقدم که اصحاب فرهنگ و جامعه مدنی در مصر سیاست های کنونی قاهره را سختگیرانه تر از دوران مبارک می دانند.

رئیس جمهوری فرانسه افزود : من نمی توانم بفهمم که چگونه می توانی وانمود به تضمین امنیت و آرامش طولانی مدت در این کشور بکنی کشوری که در کانون قیام های بهار عربی و دستیابی به آزادی بود، و تصور کنی که می توانی فراتر از حد معقول و غیرموجه به دلایل امنیتی سختگیرانه رفتار کنی. من معتقدم که این، یک نوع تضاد است و به ضرر مصر است.

مکرون افزود : ما فقط درباره مخالفان سیاسی زندانی در مصر حرف نمی زنیم بلکه درباره مخالفانی که بخشی از فضای دمکراسی سنتی هستند و خطری برای نظام حاکم ندارند، نیز حرف می زنیم.

مکرون اکتبر 2017 نیز در پاریس لیستی را شامل اسامی زندانیان سیاسی مصری به میهمانش عبدالفتاح السیسی تحویل داد و خواستار آزادی آنان شد.

پربیننده ترین خبرها