ایران در ضیافت برف و باران/ خطر سیلاب در غرب و جنوب غرب کشور

ایران در ضیافت برف و باران/ خطر سیلاب در غرب و جنوب غرب کشور
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 15:12

سازمان هواشناسی اعلام کرده طی امروز و فردا مناطق وسیعی از کشور شاهد بارش برف و باران خواهد بود و در غرب و جنوب غرب کشور خطر سیلاب وجود دارد.

العالم ـ ایران ـ علمی

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز سامانه بارشی در کل نیمه غربی کشور، دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و غربی و بارش پراکنده در مناطقی از شمال شرق کشور پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: بیشترین بارش امروز در استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه بارش ها به تدریج در جنوب غرب و غرب کشور کاهش یافته و بخش هایی از مرکز، جنوب، شرق و شمال شرق کشور را در بر خواهد گرفت.

فردا بیشترین بارش در جنوب شرق لرستان، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، غرب استان فارس، شمال استان بوشهر و سواحل شرقی دریای خزر خواهد بود.

به گفته وی طی امروز و فردا وزش باد شدید در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور باعث خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه تأکید کرد: اواخر وقت امروز با کاهش دما در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و مناطق شمالی کردستان بارش برف پیش بینی می شود. بارش در ارتفاعات و محورهای مواصلاتی و گردنه های شمال غرب، دامنه های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی در لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد به صورت برف، کولاک و احتمال رخداد پدیده بهمن نیز وجود دارد.

در استان های واقع در جنوب غرب و غرب، شدت بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده که آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها را در این مناطق در پی خواهد داشت.

همچنین افزایش سرعت باد روی مناطقی از کشور عراق، احتمالاً شرایط را برای نفوذ گرد و خاک به نقاط مرزی کشور ما مهیا می کند.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: امروز و اوایل وقت فردا، مرکز و غرب خلیج فارس، مواج و طوفانی پیش بینی شده است و دریای خزر نیز از بعدازظهر متلاطم شده و فردا سه شنبه و چهارشنبه نیز مواج خواهد بود.

هوای تهران امروز ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز به ترتیب ۱۲ و ۸ درجه سانتیگراد اعلام شده که فردا با کاهش پنج درجه ای دما کمترین دمای پایتخت به سه درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها