پیام رسید؛ صبر ارتش سوریه تمام شده است!

پیام رسید؛ صبر ارتش سوریه تمام شده است!
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 21:37

خبر:

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که نمی توان دژ تروریستها در ادلب را رها کرد و حضور جبهه النصره با توافقات مسکو و آنکارا برای حل مشکل این منطقه مطابقت ندارد.

تحليل

- نگرانی سوریه و روسیه از تحولات اخیر ادلب افزایش یافته است، به خصوص آنکه ترکیه از اجرای توافقش با روس‌ها پیرامون خروج کامل تروریست ها از این منطقه موفق نبوده است، این موضوع صراحتا از سوی کرملین اعلام شده است،

- جبهه النصره پس از آنکه احساس کرد ترکیه پس از هماهنگی روسیه دست از حمایت از این گروه بر می دارد علیه ترکیه و گروه‌های مورد حمایت آن در ادلب دست به مبارزه زده است.

- بالا گرفتن تنش در ادلب و حلب و سیطره نسبتا کامل تروریست ها بر این منطقه، همزمان با پایان مهلت تعیین شده از سوی روسیه به ترکیه باعث شده است صبر سوریه برای پاکسازی این منطقه تمام شود.

- پیام مسکو به آنکارا امروز از زبان لاوروف واضح اعلام شد؛ مسکو تاکید کرد نمی توان ادلب را برای النصره گذاشت به همین دلیل ترکیه فقط دو راه حل دارد یا راه حلی برای پایان دادن به حضور تروریستها در این استان بیابد و یا دمشق مسئولیت پاکسازی ادلب از تروریسم را عهده دار خواهد گرفت.

ارتش سوریه مدتی قبل ضمن ارسال پیامی به مسکو نیروهای جدیدی را به اطراف ادلب برای آغاز عملیات بزرگ اعزام کرد؛ این عملیات صرفا به منطقه "خلع سلاح" مندرج در توافق سوچی میان روسای جمهور روسیه و ترکیه محدود نمی شود.

در کنار تصمیم‌هایی که قرار است درباره ادلب اتخاذ شود، تمام توجهات به کنفرانس سران "روسیه، ترکیه، ایران" درباره سوریه و نتایج آن جلب شده است، این نشست ماه آینده برگزار خواهد شد، لاوروف پیرامون این نشست گفت "در این مرحله همه چیز از اهمیت بالایی برخوردار است، نابودسازی تروریسم در ادلب، تامین امنیت مناطق مرزی شمال، بازگشت آوارگان و کمیته قانون اساسی".

پربیننده ترین خبرها