بهای جهانی طلا به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسید

بهای جهانی طلا به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسید
سه شنبه 9 بهمن 1397 - 10:15

منازعه چین و آمریکا بر سر شرکت هواوی یکی از مهمترین دلایل افزایش کم‌سابقه بهای جهانی طلا به شمار می‌رود.

العالم _ اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از رویترز؛ در نخستین ساعات روز سه‌شنبه بهای جهانی طلا در شرایطی به بالاترین سطح در بیش از 7 ماه اخیر رسید که سرمایه‌گذاران به دلیل اوج‌گیری بحران میان آمریکا و چین بر سر شرکت هواوی از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پرمخاطره خودداری می‌کنند.

وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه شرکت هواوی و مدیر مالی آن را به فریب بانکی، سرقت اسرار تجاری و نقض تحریم‌های ایران متهم کرد.

در نخستین ساعات امروز بهای هر انس طلای اسپات به بالاترین سطح از 14 ژوئن سال 2018 (24 خرداد) رسید و رکورد 1304 دلار و 53 سنت را بر جا گذاشت؛ اما اندکی پس از آن، بهای 1303 دلار و 62 سنت را در ازای هر انس ثبت کرد. هر انس طلای آمریکا نیز هم‌اکنون 1302 دلار و 70 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین و همچنین به دلیل وجود ابهاماتی در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) ترجیح می‌دهند سرمایه‌های خود را به پناهگاه‌های امن نظیر طلا منتقل کنند. سرمایه‌گذاران نگرانند اتهامات مطرح‌شده از سوی آمریکا بر ضد شرکت چینی هواوی بر مذاکرات تجاری واشینگتن و پکن که قرار است روز چهارشنبه آغاز شود تأثیرگذار باشد.

پربیننده ترین خبرها