آیا آمریکا به مرز ونزوئلا نیروی نظامی می‌فرستد؟

آیا آمریکا به مرز ونزوئلا نیروی نظامی می‌فرستد؟
چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 00:47

سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه از پاسخگویی به پرسش خبرنگاران در خصوص اعزام نیروی نظامی به کلمبیا در همسایگی ونزوئلا، طفره رفت و در عین حال این خبر را تکذیب نکرد.

العالم - آمریکا

به آسوشیتدپرس، گمانه‌زنی‌ها در این ارتباط پس از آن مطرح شد که رسانه‌ها عکسی از یک جلسه‌ خبری با حضور «جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا منتشر کردند که وی در آن، دست‌نوشته‌ای با مضمون «اعزام پنج هزار نیرو به کلمبیا» را در دست داشت.
این افشاگری که به نظر می‌رسد ناخواسته بوده، انتقادهای بسیاری را از سوی دیگر کشورها بویژه روسیه به همراه داشت.
با این وجود، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه از تکذیب اعزام این نیروها به همسایه غربی ونزوئلا خودداری کرد.
وی در جمع خبرنگاران گفت که در این ارتباط، گفت وگویی با بولتون نداشته است؛ اما طرح احتمالی برای اعزام این نیروها را هم تکذیب نمی‌کند.
کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای در پاسخ به آسوشیتدپرس، اعلام کرد که در موضوع ونزوئلا «همه گزینه‌ها روی میز است».
ارسال احتمالی نیروهای نظامی به مرزهای ونزوئلا در ادامه اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در روزهای گذشته است که با هدف فشار به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا صورت می‌گیرد.
آمریکا و متحدانش، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند.
این در شرایطی است که مادورو در انتخابات اخیر ونزوئلا، برای دوره دوم به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده بود.
دادستان کل ونزوئلا بتازگی از دیوان عالی این کشور خواسته است که با صدور حکم ممنوع‌الخروجی و انسداد حساب‌های بانکی گوایدو، تحقیقات مقدماتی قضایی برای رسیدگی به اتهام‌های او را آغاز کند.
این اقدام دادستانی ونزوئلا، تهدیدهای دیگری از جانب بولتون را به همراه داشت و وی هشدار داد که هرگونه اقدام علیه گوایدو، موجب «پیامدهای شدیدی» خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها