ونزوئلا: اتحادیه آفریقا از مادورو حمایت می کند

ونزوئلا: اتحادیه آفریقا از مادورو حمایت می کند
پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 - 04:06

وزارت خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه اعلام کرد که اتحادیه آفریقا بر حمایت خود از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور تاکید کرده است.

العالم-آمریکا

صفحه شخصی وزارت خارجه ونزوئلا در توییتر اعلام کرد که «مودستو رویز» سفیر ونزوئلا در اتیوپی با «توماس کویزی کوارتی» نایب رئیس اتحادیه آفریقا دیدار کرده است.

براساس این گزارش، نایب رئیس اتحادیه آفریقا با مردم ونزوئلا اعلام همبستگی کرده و بر حمایت این اتحادیه از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا تاکید کرده است.

اتحادیه آفریقا دارای 55 عضو است و مقر آن در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی قرار دارد.

پیش تر نیز «جری ماتجیلا» نماینده دائمی آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که این کشور به حمایت از نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است. ماجرا از آن جا آغاز شد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی، سوگند ریاست جمهوری خورد و خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.

پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری نیکلاس مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.

برخی از کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.

این درحالی است که کشورهایی چون ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور و ترکیه همچنان با حمایت کامل از مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خواندند.

در آخرین تحولات ونزوئلا، دیوان عالی این کشور، گوایدو را ممنوع الخروج و انسداد حساب های بانکی او را صادر کرده است.

این اقدام پس از درخواست دادستان کل ونزوئلا (وابسته به مادورو) از دیوان عالی این کشور برای ممنوعیت خروج گوایدو از کشور و بسته شدن حساب های بانکی اش انجام می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها