آیین های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شد

آیین های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شد
جمعه 12 بهمن 1397 - 10:02

آیین های ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یوم الله 12 بهمن صبح امروز (جمعه) و در سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

آیین گرامیداشت یوم الله 12بهمن و جشن های دهه فجر با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و مقامات و مسوولان عالی‎ رتبه کشوری و لشکری و سایر شخصیت های برجسته نظام در حرم مطهر امام خمینی (ره) با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.
جشن های باشکوه دهه مبارک فجر از ساعت 30 : 9 دقیقه امروز با بانک «الله اکبر» و به صدا درآمدن بوق قطارها، کشتی ها و شلیک توپ آغاز شد. برنامه های جشن و سرور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، جایگاه جلوس حضرت امام در بهشت زهرا (س)، فرودگاه مهرآباد به مناسبت سالروز دهه مبارک فجر با حضور مردم انقلابی با شکوه خاصی همراه است.
جمع کثیری از خانواده های شهدا، جانبازان، کارگران و مردم انقلابی همراه با مسئولان کشور در این مراسم حضور چشمگیری دارند.
اکنون شبستان های منتهی به مرقد و معابر و خیابان های اطراف بارگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی مملو از جمعیت است.

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)

در مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سردادن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران مردم با فریاد الله و اکبر سالگرد ساعات تاریخی ورود امام خمینی را گرامی داشته و با شعار مرگ بر امریکا انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

لازم به ذکر است در این مراسم مقامات عالی کشوری و لشگری حضور دارند و قرار است رئیس مجلس خبرنگان رهبری آیت الله جنتی سخنرانی کند.

آیین گرامیداشت 12 بهمن در فرودگاه مهرآباد

پایانه 1 فرودگاه مهرآباد امروز (دوازدهم بهمن ماه) در نخستین روز دهه فجر، میزبان مراسم گرامیداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی است.

این آیین صبح امروز با حضور جمعی از مسوولان کشوری و لشکری آغاز شد.
گروه سرود دژبان ارتش با نواختن آهنگ های انقلابی به اجرای سرود پرداخت و نماهاهنگی با نام «پرواز انقلاب» پخش شد.
خوانش متن ویژه پرواز انقلاب و اعلام نشست هواپیمای حضرت امام(ره) به طور نمادین در ساعت 9:30 از دیگر برنامه های امروز بود.
قرار است وزیر راه و شهرسازی و شماری دیگر از مسوولان در این مراسم سخنرانی کنند.
دوازدهم بهمن ماه 1357 امام خمینی (ره) پس از ۱۴ سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال بیش از سه میلیون ایرانی قرار گرفت.
این روز در تقویم رسمی ایران به عنوان آغازین روز دهه فجر مشخص شده ‌است.
همه ساله مصادف با این روز مراسم ویژه‌ای در سراسر ایران با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می‌شود و زنگ انقلاب در مدارس نواخته شده و سوت کشتی‌ها و قطارها و ناقوس کلیساها در ساعت ۹ صبح این روز به صدا درمی‌آید.

دلدادگان و شیفتگان راه ایثار و شهادت بار دیگر در سالروز ورود مقتدای خود گردهم آمده اند تا با آرمان های والای امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کنند و پایبندی خود به ارزش های انقلاب را به رخ جهانیان بکشند.
آیین گرامیداشت دهه مبارک فجر با اجرای برنامه های متنوعی چون گروه حاملان قرآن، شعرخوانی، اجرای سرود توسط گروه های هنری و موزیک دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است .
اقشار مختلف مردم در این مراسم باشکوه یکصدا و همنوا شعارهایی همچون «خمینی خمینی تو پیش حسینی»، «الله اکبر، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «این همه لشکر آمده به امر رهبر آمده» سر می دهند.
حضو جانبازان جنگ تحمیلی و انقلاب شکوه خاصی به این مراسم داده است .
از نخستین ساعات امروز تاکنون شبستان اصلی حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مملو از جمعیت بوده و شبستان ها و صحن های منتهی به این حرم ملکوتی گنجایش ورود این جمعیت را ندارند.
شرکت کنندگان در این مراسم ضمن در دست داشتن شاخه های گل به یاد شهدا، با سردادن شعارهایی یاد و خاطره دلاور مردان ایران زمین را گرامی داشتند و ضمن اعلام انزجار از استکبارجهانی و هم پیمانان آنان، بار دیگر بر پیروی از رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها