بیانیه گریفیث درباره سفرهایش به ریاض، صنعا و الحدیده

بیانیه گریفیث درباره سفرهایش به ریاض، صنعا و الحدیده
جمعه 12 بهمن 1397 - 11:24

مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن بیانیه ای را درباره سفر خود به صنعا، الحدیده و ریاض در چارچوب تلاش برای حل سیاسی بحران یمن، منتشر کرد.

العالم - یمن

در این بیانیه آمده است: نماینده ویژه سازمان ملل در یمن به سفر خود به ریاض، صنعا و الحدیده پایان داد. گریفیث در صنعا با سید عبد الملک حوثی و شماری از مسئولین و مقامات ارشد جنبش انصار الله و نمایندگان حزب کنگره خلق ملاقات کرد.

این سفر به هدف بررسی راه های اجرای هر چه سریع تر و فعالانه توافق استکهلم انجام شد. در این سفر همچنین تقویت کارکنان سازمان ملل برای پشتیبانی از توافق الحدیده مورد بررسی قرار گرفت و گریفیث ابراز امیدواری کرد که رهبران جنبش انصار الله در این خصوص همکاری کنند.

همچنین موضوع از سرگیری رایزنی های سیاسی در این سفر مورد بررسی قرار گرفته و بر اهمیت تحقیق پیشرفت ملموس در زمینه اجرای توافق استکهلم تأکید شد.

گریفیث همچنین از همراهی و همکاری جنبش انصار الله و ائتلاف سعودی در زمینه آزادی زندانیان دو طرف استقبال کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در الحدیده با ژنرال "پاتریک کامرت" و مقامات محلی دیدار کرده و بر اهمیت اجرای هر چه سریع تر توافقنامه الحدیده به خصوص جابجایی سریع نیروها بر اساس طرح کمیته هماهنگی جابجایی نیروها تأکید کرد.

گریفیث از تمام طرف ها خواست با حفظ خویشتن داری، به کاهش تنش در الحدیده و دیگر مناطق یمن کمک کنند.

در سفر گریفیث به ریاض، منصور هادی و ائتلاف سعودی در دیدار با وی بر پایبندی خود به توافقنامه استکهلم و اجرای کامل آن تأکید کردند.

نماینده ویژه سازمان ملل نیز در این دیدارها بر پایبندی این سازمان به ادامه رایزنی با طرفین برای پشت سر گذاشتن چالش ها تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها