انصارالله: نقض آتش بس، نشان‌دهنده تلاش ائتلاف برای آغاز دور جدید جنگ یمن است

انصارالله: نقض آتش بس، نشان‌دهنده تلاش ائتلاف برای آغاز دور جدید جنگ یمن است
جمعه 12 بهمن 1397 - 22:39

یک مسئول بلندپایه جنبش انصارالله یمن جمعه شب تصریح کرد: ادامه تجاوزگری ائتلاف سعودی در بندر الحدیده و نقض معاهده صلح سوئد، نشان می دهد ائتلاف برای آغاز دور جدید جنگ آماده می شود.

العالم - یمن

به گزارش شبکه المسیره یمن، «سلیم المغلس» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با تاکید بر این که « ما به توافق صلح استکهلم سوئد پایبند هستیم» تصریح کرد: تلاش های ائتلاف متجاوز، عدم پایبندی آنان به پیمان صلح سوئد را تایید می کند.

وی بار دیگر گفت: اگر تجاوزات ائتلاف به این صورت در منطقه الحدیده ادامه یابد، موضع لازم در این باره را اتخاذ و ارزیابی لازم را برای پاسخگویی انجام می دهیم.

دور جدید مذاکرات صلح یمن در آذر ماه گذشته میان هیات مذاکره کننده جنبش انصار الله و دولت مستعفی یمن در استکهلم سوئد و با میانجیگری «مارتین گریفیس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد برگزار شد.

عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از بندر الحدیده، تبادل اسیران و ارسال کمک‌های بشردوستانه از محورهای اصلی مذاکرات بود.

با وجود برقراری آتش بس در الحدیده و پایبندی انصارالله به این توافق نامه، ائتلاف عربی همچنان به حملات خود به بندر الحدیده ادامه می دهد و بارها این آتش بس را نقض کرده است.

الحدیده شهری بندری در 265 کیلومتری صنعا پایتخت یمن، محل ورود بیش از 70 درصد کمک‌های بین المللی و کالاهای ضروری برای مردم جنگ زده این کشور است.

درگیری های یمن که عربستان از سال 2015 با حملات هوایی رسما دخالت خود را در آن آغاز کرد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای که علاوه بر کشته شدن هزاران غیرنظامی از جمله کودکان و زنان و برجا گذاشتن میلیون ها آواره، تمامی زیرساخت های این کشور فقیر ویران شده است.

پربیننده ترین خبرها