ادامه سرکوب معترضان فرانسوی با گلوله پلاستیکی

ادامه سرکوب معترضان فرانسوی با گلوله پلاستیکی
شنبه 13 بهمن 1397 - 00:19

شورای کشور فرانسه با رد شکایت اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های حقوق بشری علیه استفاده از تیرهای پلاستیکی به دست پلیس ضدشورش این کشور، راه را برای تداوم سرکوب جنبش جلیقه زردها هموار کرد.

العالم - اروپا

به گزارش فرانس24، این نهاد عالی دولتی روز جمعه اعلام کرد که بکارگیری سلاح‌های ضدشورش برای شلیک توپ ها و تیرهای پلاستیکی که منجر به جراحات شدید در شماری از معترضان شده است، ادامه خواهد یافت.
مقام‌های فرانسوی می‌گویند که نزدیک به یکهزار و 900 معترض و یکهزار و 200 نیروی پلیس در تظاهرات سه ماه گذشته در این کشور زخمی شده‌اند.
با این وجود، ارزیابی گروه‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که آمار اعلام شده تنها نیمی از شمار واقعی مجروحان است.
سلاح پلیس فرانسه که منجر به جراحت شمار زیادی از جلیقه زردها به ویژه در نواحی آسیب‌پذیر همچون چشم‌ها شده، در بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوع است.
این در شرایطی است که برمبنای قوانین فرانسه، نیروهای پلیس این کشور اجازه ندارند آن را به سمت صورت معترضان هدف‌گیری کنند.
از جمله افرادی که به تازگی از ناحیه چشم هدف تیرهای پلاستیکی پلیس فرانسه قرار گرفت و به شدت مجروح شد، ژروم رودریگز یکی از رهبران جنبش جلیقه زردها بود. خبر مصدومیت او، بازتابی گسترده در رسانه‌های فرانسوی یافت.
خیابان‌های پاریس در سه ماه گذشته صحنه درگیری خشونت‌بار نیروهای پلیس و معترضان فرانسوی بوده است.
اعتراض‌ها در ابتدا در واکنش به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به ویژه در حوزه سوخت و مالیات آغاز شد، اما به سرعت جنبه‌ای سیاسی یافت.

پربیننده ترین خبرها