درخواست پکن از آمریکا و روسیه برای مذاکره درباره INF

درخواست پکن از آمریکا و روسیه برای مذاکره درباره INF
شنبه 13 بهمن 1397 - 14:36

وزارت خارجه چین از اعلام خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد انتقاد کرد و از واشنگتن و مسکو خواست اختلافاتشان را از طریق گفت‌و‌گو حل کنند.

العالم _ آسیا

دولت چین در واکنش به اعلام خروج آمریکا از توافق ۱۹۸۷ این کشور با اتحاد جماهیر شوروی در زمینه کاهش تهدیدات اتمی در اروپا از واشنگتن و مسکو خواست برای حل اختلافاتشان به مذاکره متوسل شوند.

روز جمعه (دیروز) وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش از فردا به مدت ۱۸۰ روز از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه خارج می‌شود. وی مدعی شد که مسکو به مفاد این توافق پایبند نبوده است.

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز شنبه در واکنش به اعلامیه وزارت خارجه آمریکا درباره خروج از این پیمان از مواضع واشنگتن انتقاد کرده است.

«گِن شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: «چین مخالف اقدامات آمریکا (در زمینه خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد) است و از واشنگتن و مسکو می‌خواهد که اختلافاتشان را از طریق گفت‌و‌گوی سازنده حل کنند».

مقام‌های روسیه ضمن رد اتهام‌زنی‌‌های آمریکا درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، به واشنگتن درباره تبعات خروج از این پیمان و پاسخ‌های مسکو هشدار داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها