هشدار کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی درباره عدم تمدید ماموریت نیروهای بین‌المللی در الخلیل

هشدار کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی درباره عدم تمدید ماموریت نیروهای بین‌المللی در الخلیل
شنبه 13 بهمن 1397 - 17:32

کشورهای عضو برنامه حضور موقت نیروهای بین‌المللی در الخلیل، ضمن اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تمدید نکردن ماموریت آنها، این اقدام را خروج از توافق اسلو ۲ عنوان کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

تصمیم رژیم صهیونیستی برای عدم تمدید ماموریت «نیروهای بین‌المللی ناظر در الخلیل» اعتراض کشورهای عضو این گروه را درپی داشت.

وزرای امور خارجه کشورهای نروژ، سوئد، ایتالیا، سوئیس و ترکیه بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن محکوم کردن عدم تمدید ماموریت نیروهای حاضر در الخلیل، تاکید کردند که این تصمیم اسرائیل، خروج از قرارداد «اسلو 2» مورخ سال 1995 است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد، پنج کشور عضو این ماموریت بشردوستانه ضمن ابراز نگرانی از تاثیر تصمیم تل‌آویو بر وضعیت موجود در کرانه باختری، اعلام کردند که این اقدام یکی از معدود مکانیزم‌های مانع درگیری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را تضعیف می‌کند.

همچنین در این بیانیه آمده رژیم صهیونیستی ملزم است با توجه به قوانین بین‌المللی،از فلسطینی‌های حاضر در الخلیل حفاظت کرده و کشورهای عضو قویا با ادعاهای مطرح شده از سوی تل‌آویو مبنی بر اینکه نیروهای حاضر در الخلیل علیه امنیت آن اقدام کرده‌اند، مخالفت هستند.

اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم رژیم صهیونیستی برای عدم تمدید ماموریت نیروهای موقت بین‌المللی در الخلیل، باعث افزایش تنش‌ها در وضعیت شکننده کنونی خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها