محموله جدید سلاح های آمریکایی وارد سوریه شد

محموله جدید سلاح های آمریکایی وارد سوریه شد
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 06:33

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که یک محموله بزرگ سلاح و تجهیزات نظامی آمریکایی از کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد.

العالم-سوريه

این نهاد وابسته به مخالفان سوری افزود: این محموله شامل 60 کامیون حامل سلاح، مهمات و تجهیزات پشتیبانی است که وارد استان حسکه سوریه شده است.

براساس این گزارش، با ورود این 60 کامیون، شمار کامیون های حامل سلاح های آمریکایی که در 48 ساعت گذشته وارد خاک سوریه شده است به 130 کامیون افزایش یافت.

این سلاح ها به پایگاه های ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا در جنوب حسکه منتقل شد.

به رغم اعلام خروج نیروهای متجاوز آمریکایی از سوریه توسط 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا، ارسال سلاح و تجهیزات به پایگاه های این کشور در شرق و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

آخرین بار ائتلاف موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا محموله بزرگ سلاح و مهمات به پایگاه نظامی 'خراب عشق' در اطراف شهر عین العرب در شمال شرق حلب منتقل کرد.

این محموله با یک فروند بالگرد شینوک برای نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) ارسال شد.

نیروهای آمریکایی در نهم دیماه نیز مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی را با 200 دستگاه کامیون، از منطقه کردستان عراق به شمال سوریه منتقل کردند.

آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده و آن را ائتلاف بین المللی نامیدند.

تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.

دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی به خاک خود را محکوم کرده است.

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، روز جمعه گذشته در آخرین گزارش خود اعتراف کرد که در نتیجه حمله جنگنده - بمب افکن های این ائتلاف به خاک سوریه و عراق یکهزار و 190 غیر نظامی کشته شده اند.

پربیننده ترین خبرها