حمایت مورالس از راه حل صلح آمیز مناقشه ونزوئلا

حمایت مورالس از راه حل صلح آمیز مناقشه ونزوئلا
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 10:37

رئیس جمهوری بولیوی از پیشنهاد "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد برای یافتن راه حل صلح آمیز مناقشه سیاسی در ونزوئلا حمایت کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا، "اوو مورالس" روز گذشته (شنبه) در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: از پیشنهاد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای یافتن راه حل صلح آمیز در حل مناقشه در کشور برادر ونزوئلا استقبال می کنیم.
وی همچنین از مذاکره برای کاهش تنش ها در ونزوئلا حمایت کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که رئیس جمهور بولیوی از حضور در ونزوئلا برای دیدار با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا خبر داد و از او در بحبوحه تشدید تنش های سیاسی حمایت کرد.
مورالس در توییتر نوشت: با نیکلاس مادورو همتای خود دیدار کردم. در برابر هرگونه اقدام براندازانه و مداخله آمریکا در ونزوئلا، از مادورو حمایت می کنیم.
از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، هزاران نفر از اتباع ونزوئلا روز گذشته در مادرید برای اعلام حمایت از 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان دولت کاراکاس تظاهرات کردند.
'آنتونیو لدزما' شهردار سابق کاراکاس که در سال 2017 از زندانی در ونزوئلا فرار کرد و به اسپانیا رفت نیز در تظاهرات مخالفان دولت نیکلاس مادورو حضور داشت.
تظاهرات مخالفان مادورو در مادرید همزمان با برگزاری روز گذشته تظاهرات حامیان خوان گوایدو در ونزوئلا انجام شد.
در همین حال وفاداران به دولت مادورو نیز روز گذشته در چندین منطقه کاراکاس گردهم آمدند تا بیستمین سالگرد انقلاب بولیواریایی 'هوگو چاوز' رئیس جمهوری فقید این کشور را جشن بگیرند.
براساس اطلاعات رسمی منتشر شده، شمار اتباع ونزوئلایی که در اسپانیا زندگی می کند از 165 هزار نفر در سال 2015 به 255 هزار نفر در سال 2018 افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ‌ماه) صحنه ناآرامی است.
ماجرا از آنجا آغاز شد که خوان گوایدو سوگند ریاست جمهوری یاد و خود را به ‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.
برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.
این درحالیست که کشورهایی چون ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور و ترکیه همچنان با حمایت کامل از مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خواندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها