اردوغان ولیعهد عربستان را دروغگو خواند

اردوغان ولیعهد عربستان را دروغگو خواند
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 11:21

اردوغان همچنین از آمریکا به سبب خودداری از موضعگیری سختگیرانه درقبال عربستان سعودی درباره این پرونده به شدت انتقاد کرد.

العالم - ترکیه

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه, محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و همچنین وزیر امور خارجه سابق این کشور را در ارتباط با پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی,‌ دروغگو خواند.

بر اساس این گزارش, اردوغان همچنین از آمریکا به سبب عدم اتخاذ یک موضع سخت گیرانه در ارتباط با عربستان سعودی درباره این پرونده به شدت انتقاد کرد.

استفانی دکر خبرنگار الجزیره گزارش داد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی دولتی تی آر تی به موضوع جمال خاشقجی و ناامیدی خود در ارتباط با این موضوع اشاره کرد که هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نشده است. او همچنین به آمریکا اشاره و از شیوه برخورد این کشور با این پرونده به شدت ابراز ناامیدی کرد .

اردوغان گفت: " نمی توانم سکوت آمریکا را درک کنم در حالی که چنین حمله وحشتناکی رخ داده است,حتی پس از آن که اعضای سیا به نوار صوتی ارائه شده به آنها گوش دادند."

اردوغان همچنین به نام محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اشاره کرد و گفت او در ابتدا می خواست این گونه جلوه کند که جمال خاشقجی ساختمان کنسولگری عربستان سعودی را در استانبول ترک کرده است اما می دانیم که او و وزیر امور خارجه سابق عربستان دروغ گفته اند.

او همچنین به پانزده نفری اشاره کرد که در روز قتل خاشقجی وارد استانبول شدند .

او گفت این ها عاملان قتل هستند و ما باید بدانیم نام آنها چیست و این که ترکیه خواستار استرداد آنها شده است اما سعودی ها در حال انجام دادن تحقیقات خاص خود هستند. هیچ کسی نمی داند افرادی که آنها علیه شان اعلام جرم کرده اند چه کسانی هستند . علیه یازده نفر اعلام جرم شده است و پنج تن از آنها با مجازات اعدام مواجه هستند اما این فرآیند کاملا مبهم است.

این در حالی است که انیس کالامار نماینده ویژه سازمان ملل متحد به سفر خود به ترکیه پایان داد. او نخستین فرد مستقلی است که در حال بررسی این پرونده است.

چهار ماه از قتل خاشقجی گذشته است اما هنوز خبری از جسد او نیست. هنوز این سوال مطرح است که چه کسی دستور قتل این روزنامه نگار سعودی را در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول صادر کرده است.

پربیننده ترین خبرها