یک خبر چند خط تحلیل؛

حقیقت درگیری میان نیروهای ایران و روسیه در سوریه

حقیقت درگیری میان نیروهای ایران و روسیه در سوریه
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 21:54

العالم-سوریه

خبر:

رسانه های اینترنتی و شبکه های وابسته به معاندان و مخالفان محور مقاومت طی روزهای اخیر تمرکز بسیار زیادی بر روی انتشار خبرهایی درخصوص درگیری نیروهای مورد حمایت ایران از یک سو و نیروهای مورد حمایت روسیه از سوی دیگر در سوریه داشته و دارند.

تحلیل:

  • بر کسی پوشیده نیست که دغدغه اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای تابع آنان، ایجاد اختلاف میان مسکو و تهران بویژه در پرونده سوریه است. تلاشی که انسجام و همبستگی طولانی مدت میان روسیه و ایران نشانه گرفته و درصدد ایجاد رخنه و از هم پاشیدن آن است.
  • این تلاش و همبستگی میان ایران و روسیه، طی سالیان متمادی طرح ها و نقشه چینی های آمریکا در سوریه را عقیم گذاشته و با همراهی ارتش سوریه و حزب الله منجر به سرنگونی گروه های تروریستی در سوریه شده است.
  • رژیم صهیونیستی هیچ گاه منویات خود را در این خصوص پنهان نکرده است، چنانکه امیر اشل، فرمانده سابق نیروی هوایی این رژیم حدود یک هفته پیش در یک مصاحبه رسانه ای اذعان کرد: قدرت بزرگ نظامی اسرائیل نیز نمی تواند ایران را از سوریه خارج کند، وی در ادامه اظهاراتش مدعی شد که "تنها روسیه است که این توانایی را دارد که اریان را از سوریه خارج کند"
  • به محض بیان چنین اظهاراتی توسط این فرمانده عالی رتبه نظامی رژیم صهیونیستی، رسانه های وابسته به مخالفان و معاندان دولت سوریه اقدام به شایعه پراکنی درخصوص بروز اختلافاتی میان ایران و روسیه به دلیل تساهل روسی درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به سوریه کردند، و به این شایعات بی پایه و اساس با سر خط " اتحاد روسیه و اسرائیل علیه ایران در سوریه" و با امید تحقق آن دامن زده و پر وبال می دادند.
  • تلاش ها برای دامن زدن به این شایعات با واکنش سریع و جدی ایران و روسیه مواجه شد. سخنگوی وزارت خارجه ایران در این خصوص گفت: بخش بزرگی از این تلاش ها به جنگ رسانه ای مربوط می شود که علیه ائتلاف ایران و روسیه در پرونده سوریه و سیاه نمایی در روابط میان مسکو و تهران، آغاز شده است و همکاری میان روسیه و ایران در پرونده سوریه همچنان ادامه دارد و همه تلاش برای از بین بردن این همکاری ها محکوم به شکست است.
  • "لیوان جاگاریان" سفیر روسیه در تهران نیز در واکنش به این جنجال رسانه ای و شایعه پراکنی های بی اساس، تاکید کرد که روسیه شریک استراتژیک ایران است و از همکاری با ایران نه تنها در پرونده سوریه بلکه در موارد دیگر نیز راضی است و این همکاری ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها