استاندار ادلب: ساکنان خواستار ورود ارتش سوریه هستند

استاندار ادلب: ساکنان خواستار ورود ارتش سوریه هستند
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 11:06

استاندار ادلب با اشاره به درخواست ساکنان این استان از ارتش سوریه برای عملیات علیه تروریست‌ها تأکید کرد که ترکیه از نظر سیاسی و اقتصادی، از حضور النصره در ادلب منتفع می‌شود.

العالم _ سوریه

«فادی سعدون» استاندار ادلب سوریه از وضعیت وخیم معیشیتی ساکنان این استان پس از اشغال مناطق زیادی از آن توسط گروه تروریستی جبهه النصره خبر داد.

وی تأکید کرد که بسیاری از ساکنان ادلب از ارتش سوریه می‌خواهند که با عملیات نظامی، آنان را از شر تروریست‌ها خلاص کنند.

استان ادلب، تنها استان سوریه است که در اشغال گروه‌های مسلح تروریستی از جمله ائتلاف «هیئة تحریر الشام» (هتش) قرار دارد که بزرگ‌ترین عضو این ائتلاف «جبهة فتح الشام» (جفش) یا همان جبهة النصره است. استان ادلب اوایل 2015 اشغال شد.

سعدون می‌گوید که «از زمان تسلط گروه تروریستی جبهه النصره به صورت کامل بر استان ادلب، میزان بازداشت افراد غیر نظامی در استان افزایش یافته و به شکل بی‌سابقه‌ای، منازل و اراضی غیرنظامیان توسط عناصر مسلح این گروه چپاول می‌شود».

وی با اشاره به اینکه عناصر النصره، شمار زیادی از غیر نظامیان را در ملأ عام اعدام می‌کنند، تأکید کرد که حکومت سوریه در تلاش است که همچنان خدمات بهداشتی و تربیتی به ساکنان این استان ارائه دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سعدون گزارش داد که دولت سوریه همچنان در حال ارسال دارو و واکسن به برخی از مراکز بهداشتی در مناطق مختلف ادلب است و کتابهای تحصیلی را نیز برای دانش‌آموزان می‌فرستد.

استاندار ادلب با اشاره به اینکه دولت ترکیه منفعت زیادی از تسلط جبهه النصره بر استان ادلب دارد، در توضیح مدعای خود گفت که صرف نظر از مسائل سیاسی مرتبط با چانه‌زنی در مذاکرات آتی، بُعد اقتصادی این مسئله نیز اهمیت کمتری ندارد؛ زیرا گزارشهای وزارت خارجه ترکیه نشان می‌دهد که این کشور 1.6 میلیارد دلار کالا به سوریه صادر کرده که این طبیعتا در مناطق النصره انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این کالاها به مناطق تحت تسلط حکومت سوریه قاچاق می‌شود و بسیاری از آن نیز تاریخ مصرف گذشته است، تصریح کرد که مسئولان ترکیه‌ای در راستای ورود افراد مسلح خارجی به ویژه کسانی که ملیت ترکیه‌ای دارند، به سوریه فعالیت می‌کنند تا از طریق اسکان شمار زیادی از انان در مرزهای نزدیک به ترکیه، در این منطقه از نظر بافت جمعیتی تغییر ایجاد کنند.

جبهه النصره چندی پیش و در جریان درگیری با سایر گروههای تروریستی حاضر در شمال سوریه توانست به صورت کامل بر ادلب مسلط شود و غرب حلب و شمال حماه را اشغال کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها