وزیر خارجه سوریه در تهران/ محور گفتگوها، روابط دو جانبه و رایزنی در باره حل بحران سوریه

وزیر خارجه سوریه در تهران/ محور گفتگوها، روابط دو جانبه و رایزنی در باره حل بحران سوریه
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 11:45

ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه دقایقی قبل در راس هیاتی از مقام های این کشور برای دیدار و گفت و گو با مسوولان جمهوری اسلامی وارد تهران شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

وزیر خارجه سوریه را در جریان سفر به تهران فیصل مقداد معاون وی که در طول هشت سال بحران سوریه نقش سیاسی مهمی در سپری کردن این بحران داشته، همراهی می کند.
محورهای گفت و گو
به طور کلی دو محور اساسی برای سفر امروز این مقام سوری به تهران وجود دارد که اولین آن روابط دو جانبه بین تهران – دمشق و محور دوم و مهم در این سفر نیز بررسی آخرین تحولات در صحنه میدانی سوریه و تبادل نظر در ارتباط با آن پیش از برگزاری اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در سوچی روسیه در هفته آینده است.
روابط دو کشور با سابقه ای 77 ساله در دوران معاصر به دو فصل جداگانه یکی پیش از انقلاب و دیگری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بازمی گردد که به خاطر وجود سوریه در محور مقاومت دارای تفاوت های عمیق بین این دو فصل است.
همچنین رایزنی در باره بحران سوریه و آخرین تحولات سیاسی در ارتباط با آن در سطح منطقه ای و جهان در سفر امروز المعلم به تهران انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وزیر خارجه سوریه آخرین بار 11 دی ماه 1395 به تهران سفر کرده بود.
هفته آینده شهر سوچی روسیه میزبان نشست سران سه کشور ضامن در ارتباط با بحران سوریه خواهد بود که چهارمین نشست در نوع خود در سال های اخیر است.

پربیننده ترین خبرها