نامزدهای عجیب ریاست جمهوری الجزائر/ از فرمانده بین المللی تا وحی الهی برای کاندیداتوری!

نامزدهای عجیب ریاست جمهوری الجزائر/ از فرمانده بین المللی تا وحی الهی برای کاندیداتوری!
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 14:58

در حالی که نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خود را برای ماه اوریل آماده می کنند برخی از نامزدهای نیز با ابراز اظهارات عجیب مانند "ماموریت ازجانب خداوند " و " فرمانده نیروهای بین المللی" موجب تمسخر دیگران شدند.

العالم -آفریقا

اخیرا نیز شبکه هایی مانند البلاد، النهار تی وی، الحیاه و دیگر پایگاه های خبری الجزائر در یوتیوب و دیگر پایگاههای اجتماعی فایل های تصویری از مصاحبه های کوتاه شماری از نامزدهای احتمالی گمنام درباره دلیل کاندیداتوری و برنامه انتخاباتی آنان را منتشر کردند.

پاسخ بسیاری از نامزدها بسیار عجیب بود به گونه ای که از ناآگاهی بیشتر آنان از دنیای سیاست یا حتی جغرافیا و تاریخ الجزائر خبر می داد این در حالی است که برخی پا را از حد فراتر قرار داده و این تصمیم خود را نوعی وحی الهی می دانند.

در روزهای اخیر اظهارات این افراد خوراک خوبی برای تمسخر و خنده در خیابان یا پایگاه های اجتماعی شده است .

وحی الهی

یکی از کسانی که فرم درخواستش بررسی شد احمد بولبایز بود وی در پاسخ به دلیل مشارکت در انتخابات، با اعتماد به نفس بالایی گفت من رئیس جمهور حضرت مهدی هستم و از سوی پرودگار بشارت داده شده ام.

وی بدون اکتفا به این جمله، ادعا کرد خداوند وی را برای این ماموریت برانگیخته است وی از سایر نامزدها خواست تا از این رقابت خارج شده و فرصت اجرای دستورات الهی را از وی نگیرند .

وی گفت از سال 2000 برای نامزدی ریاست جمهوری تلاش می کند.

فتحی بوغانم (40 ساله) از منطقه عین تیموشنت نیز گفت : تصمیم وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری وحی الهی بوده است.

وی گفت از سال 1999 در حزب جبهه آزادی بخش ملی که هم اکنون تحت رهبری ائتلاف حاکم برالجزائر است،عضو است.

فرمانده نیروهای بین المللی

یکی دیگر از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، السعید عمامره است که خود را هنرمند، خبرنگار و نویسنده معرفی کرد.

وی اما بدون اکتفا به این صفات، خود را فرمانده نیروهای بین المللی و رئیس امنیت بین الملل و رئیس امنیت و صلح جهان معرفی کرد و نامزدی خود را پیامی آسمانی دانست.

اگر چه برخی خود را مامور از سوی خدا می دانستند اما رابح بن شریف داوطلب دیگر به تلویزیون البلاد گفت مامور از سوی مردم الجزائر است و وی تنها امید این مردم است .

یکی دیگر از نامزدها نیز گفت : مردم آمریکا از من می خواهند رئیس جمهورشان شوم اما من دوست دارم رئیس جمهور کشور خود باشم .دیگری نیز گفت کاری می کند الجزائر از آمریکا جلو بزند.

بیشتر این افراد اما از دادن پاسخ درباره برنامه انتخاباتی خود درماندند و شماری نیز حتی پاسخ سئوالهای ساده ای مانند سرود ملی و مساحت الجزائر و مرزهای آن را نمی دانستند.

زنان نیز در این میان بی نصیب نبودند که از وعده هایی مانند رایگان شدن آب ، گاز و دادن هزارمتر مربع به هر شهروند الجزائری و انتقال زندانیان به خارج الجزائر سخن می گفتند.

جمال ولد عباس دبیر کل پیشین جبهه آزادی بخش ملی الجزائر نیز در توضیح این اظهارات گفت هرزمان که می خواهد بخندد پای صحبت این داوطلبان می نشیند .

وی گفت تلاش این افراد برای نامزدی ریاست جمهوری ،بی احترامی به الجزائر است.

پربیننده ترین خبرها