واکنش مرجعیت عالی عراق به اظهارات تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران

واکنش مرجعیت عالی عراق به اظهارات تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 14:17

رسانه‌های عراق از تاکید آیت‌ الله العظمی سیستانی مرجع عالی دینی این کشور بر مخالفت با تبدیل شدن عراق به سکویی برای آزار و اذیت کشورهای همسایه خبر دادند.

العالم _ عراق

«جانین هنس پلاسخایرت» نماینده سازمان ملل در عراق به دیدار «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق رفت.

فرستاده ویژه سازمان ملل درعراق از این دیدار ابراز خرسندی کرد.

شبکه خبری «السومریه» گزارش داد که پلاسخایرت در نشست خبری پس از ین دیدار ابراز امیدواری کرده است که دولت عراق بتواند با فساد مبارزه کند.

وی به نقل از آیت الله سیستانی اعلام کرد که این مرجع تقلید بر لزوم بهبود خدمات تأکید و تصریح کرده است که نزاع بین سیاستمداران بر سر دستاوردها اجازه پیشرفت را نخواهد داد.

آیت الله العظمی سیستانی تاکید کرد عراق با تبدیل به ایستگاهی برای آزار رساندن هر کشوری مخالف است.

گفتنی است؛ اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اینکه پایگاه‌های آمریکا در عراق در راستای رصد فعالیت‌های ایران و نیروهای هم‌پیمان این کشور فعالیت‌ می‌کنند، به انتقادهای گسترده از وی در جامعه عراق و هم در آمریکا منجر شده است، شخصیت‌های سیاسی و دینی و مقامات عراق این اظهارات را مردود دانسته‌اند.

این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم بازخواست کسانی که دست به ترور و آدم‌ربایی زده‌اند، تصریح کرد که سلاح باید در دست دولت باشد و در برابر رفتارهای خارج از قانون نیز ایستاد.

آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه اگر فراکسیونها روش خود را تغییر ندهند، فرصت واقعی برای حل بحرانهای کنونی وجود ندارد، خاطر نشان کرد که عراق خواستار برقراری رابطه با همه کشورهاست؛ البته تا زمانی که به حاکمیت این کشور احترام بگذارند.

پربیننده ترین خبرها