واکنش اتحادیه علمای مسلمان به سفر پاپ به امارات

واکنش اتحادیه علمای مسلمان به سفر پاپ به امارات
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 16:00

علی القره داغی -- دبیرکل کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان -- سفر پاپ فرانسیس به ابوظبی را تلاش امارات برای سرپوش گذاشتن بر ظلم‌ها و نقض حقوق بشر در این کشور خواند.

العالم - آسیا

«علی القره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان که مقر آن در دوحه می‌باشد، گفت که این اتحادیه از سفرها، گفت‌وگو و تماس با پاپ و دیگر نمایندگان موسسات مختلف دینی استقبال می‌کند.

وی افزود که ما از سفر پاپ استقبال می‌کنیم و موافق همزیستی مسالمت‌آمیز و تحقق امنیت برای همه هستیم.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، القره داغی همچنین گفت: «سفر پاپ به منطقه و در شرایط کنونی، آن هم به کشوری که در قضایای استبداد و ظلم، نقض حقوق و آزادی‌ برخی شهروندان و سلب تابعیت آنها و نیز حمایت از کودتاهای خونین دست دارد و در جنگ‌های ویرانگر چند کشور در منطقه مشارکت داشته است، باعث می‌شود که سفر پاپ به این کشور چنین تفسیر شود که سرپوشی بر این ظلم‌ها و نقض حقوق‌هاست.»

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین تصریح کرد که چه بسا پاپ تنها به نفع منافع کلیسا ترجیح داده به امارات سفر کند در حالی‌که جهانیان از پاپ به عنوان نماینده بزرگ‌ترین دین در جهان انتطار داشتند پیش از انجام این سفر درباره آن تأمل می‌کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه وارد امارات شد و ضمن دیدار با مقامات این کشور در نشستی با «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر دیدار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها