تعریف و تمجید یک روزنامه اسرائیلی از ولیعهد ابوظبی

تعریف و تمجید یک روزنامه اسرائیلی از ولیعهد ابوظبی
پنج‌شنبه 18 بهمن 1397 - 11:25

روزنامه های اسرائیلی همچنان به بررسی خبر برگزاری "کنفرانس برادری انسانی" می پردازند کنفرانسی که در ابوظبی با مشارکت پاپ فرانسیس ، شیخ الازهر و چند خاخام برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت: محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی روابط امارات با آمریکا و اسرائیل را گسترش می دهد.

این روزنامه اسرائیلی افزود: بن زاید یکی از افراد بسیار مهم برای واشنگتن و ارتش اسرائیل است.

یدیعوت نوشت: ولیعهد ابوظبی برخلاف عبدالفتاح السیسی، ابومازن و ملک عبدالله دوم جزء کسانی نیست که درپی حفظ وضعیت موجود باشد بلکه برای ایجاد تغییرات تلاش می کند.

این روزنامه اسرائیلی به تعریف و تمجید از ولیعهد ابوظبی پرداخت و امارات را که کشوری کوچک در کرانۀ خلیج فارس است، کشوری پیشرفته خواند و نوشت: بن زاید امارات را به الگوی دیگر کشورهای عربی تبدیل کرده است و امارات هم اکنون نماد میانه روی دینی (سازشکاری با رژیم اشغالگر اسرائیل)، ضد افراط گری و دارای سیاست خارجی فعال و جسورانه و مرکز فعالیت های مالی و اقتصادی است.

یدیعوت بن زاید را "برادر بزرگ و راهنمای" محمد بن سلمان ولیعهد سعودی توصیف کرد و نوشت : عربستان در راه عادی سازی روابط با اسرائیل حرکت می کند و محمد بن زاید که روابط خوبی با اسرائیل دارد، به عربستان در این راه کمک می کند.

یدیعوت با ادامه دادن به تعریف و تمجیدهای خود از ولیعهد ابوظبی، قدرت و نفوذ موهوم وی را ناشی از همسایگی ستیزی دانست و نوشت : منشأ قدرت ولیعهد ابوظبی اینست که با ایران، اخوان المسلمین و دیگر گروه های اسلامی افراطی دشمنی می کند.

این روزنامه ابوظبی را "نیویورک شبه جزیره عربستان" نامید و نوشت : کارگرانی از حدود 200 کشور در ابوظبی کار می کنند که در میان آنها تعداد زیادی مسیحی وجود دارد.

یدیعوت به نقل از یک مقام آمریکایی یهودی تبار که روابط چندین ساله با بن زاید دارد، گزارش می دهد : بن زاید ماجراجو است و به همین دلیل روابط خوبی با اسرائیل دارد ولی نسبت به مساله فلسطین محتاطانه عمل می کند و مساله فلسطین را مایۀ دردسر کشورهای عربی می داند.

پربیننده ترین خبرها