وزیر خارجه قطر خبر داد؛

برگزاری نشست بررسی راه‌های مقابله با جنایات داعش در قطر

برگزاری نشست بررسی راه‌های مقابله با جنایات داعش در قطر
پنج‌شنبه 18 بهمن 1397 - 19:08

وزیر خارجه قطر از تصمیم این کشور برای برگزاری یک نشست منطقه‌ای برای مقابله با جنایات گروه تروریستی داعش خبر داد.

العالم - آسیا

اسپوتنیک -- شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر طی سخنانی در نشست ائتلاف به سرکردگی عربستان برای مبارزه با داعش در واشنگتن گفت قطر قصد دارد در سال جاری میلادی از طریق همکاری با رئیس هیئت تحقیق بین المللی درباره جنایات داعش در عراق یک نشست منطقه‌ای برای مقابله با جنایات وحشیانه این گروه تروریستی برگزار کند.

وی افزود: قطر برای حمایت از ملت عراق در این مرحله از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و ما یقین داریم که ملت عراق می‌تواند چالش‌هایی را که روند بازسازی این کشور با آن مواجه است پشت سر بگذارد.

وزیر خارجه قطر اظهار داشت مبارزه با تروریسم از اولویت‌های مهم دولت قطر است و ما در تمام عملیات‌های ائتلاف بین‌المللی مشارکت مؤثری داشتیم و به تلاش‌های خود در این زمینه در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌الملل ادامه خواهیم داد.

آل ثانی تاکید کرد که تروریسم همچنان یکی از شدیدترین خطراتی است که صلح و امنیت بین المللی را در برهه کنونی تهدید ‌می‌کند و موفقیت ائتلاف بین المللی در شکست داعش در عراق و سوریه بیانگر وجود اراده بین المللی برای نابودی تروریسم است.

وزیر خارجه قطر افزود: ادامه موفقیت در مبارزه با داعش و نابودی ایدئولوژی این گروه تروریستی فقط از طریق از بین بردن دلایل اصلی تروریسم و تندروی، پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه و یکپارچه کردن تلاش‌ها، تقویت همکاری‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و پایبندی به قوانین بین المللی مرتبط امکانپذیر خواهد بود.

وی بر موضع ثابت کشورش برای حل بحران سوریه مبتنی بر بیانیه ژنو و قطعنامه‌های شورای امنیت و محاکمه جنایتکاران جنگی تاکید کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها