در پي شهادت اسیران فلسیطنی به علت اهمال پزشکی در زندانها؛

سازمان آزادیبخش فلسطین، بازرسي و نظارت بر زندانهاي رژيم صهيونيستي را خواستار شد

سازمان آزادیبخش فلسطین، بازرسي و نظارت بر زندانهاي رژيم صهيونيستي را خواستار شد
جمعه 19 بهمن 1397 - 18:30

سازمان آزادیبخش فلسطین، رژيم صهيونيستي را مسئول وخامت شرایط جسمانی اسرای فلسطینی دانست و خواستار بازرسي و نظارت بر زندانهاي رژيم صهيونيستي شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز؛ با وخیم تر شدن وضعیت اسرای بیمار فلسطینی در زندان های رژيم صهيونيستي، سازمان آزادیبخش فلسطین، اسرائیل را مسئول اصلی وخامت شرایط جسمانی اسرای فلسطینی دانست. سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار بازرسی و نظارت بر زندانهاي رژيم صهيونيستي شد. این موضع گیری در حالی مطرح شد که شهادت اسیران فلسیطنی به دلیل غفلت و اهمال پزشکی در زندان های اسرائیل ادامه دارد.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز در رام الله در گزارشي گفت: خشم اسیران فلسطینی برانگیخته شده است. داخل زندان های اسرائیلی تنها گذشت زمان باعث شهادت زندانیان فلسطینی نمی شود بلکه بیماری و کهولت سن قبل از اینکه بوی آزادی به مشامشان برسد آنها را از بین می برد.

با وجود شهادت یکی از اسرای فلسطینی داخل زندان های اسرائیل که بر اثر غفلت و کوتاهی در ارائه خدمات پزشکی صورت گرفت توجه به اسیران و مشکلات آنها در جریان نقض حقوق اسرا ضروری است. مساله نقض حقوق بشر با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات اسرائیل و رقابت مقامات سیاسی در حزب راست افراطی اسرائیل نیز بیشتر شده است.

"قدری ابوبکر" رئیس ستاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت: الان در رسانه های اسرائیلی این نکته مطرح است که کدام مقام سیاسی می تواند دشمنی بیشتری با مردم و اسرای فلسطین داشته باشد این مساله بخاطر نزدیک شدن به زمان انتخابات اسرائیل است تا بتوانند از این طریق رای بیشتری بدست آورند. تنها راه حل مشکلات اسرای فلسطینی آزادی کامل فلسطین است اما تا زمانی که اشغالگری وجود دارد شهدا و اسیران و مجروحین نیز وجود دارند.

کارشناسان حقوقی فلسطین معتقدند سیاست غلفت و اهمال پزشکی در حق اسرای فلسطینی جنایتی جنگی است و از دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته اند که براساس اساسنامه دیوان کیفری بین المللی مسئولیت خود را در قبال اسرای بیمار انجام و زمینه را برای آزادی آنان فراهم کند.

عدم ارائه خدمات درمانی به صورت عامدانه به اسرا که در اساسنامه دیوان کیفری بین المللی رُم بدان اشاره شده جنایت جنگی به شمار می رود این در حالی است که اشغالگران این رفتار (جنایت جنگی) را در طول زمان ضد اسرای فلسطینی داخل زندان ها انجام می دهند. در زندان های اسرائیل معاینات پزشکی به صورت دوره ای انجام نمی شود.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز گفت: از سال 67 در داخل زندان های اسرائیل 218 اسیر فلسطینی به شهادت رسیدند که 90 نفر از آنها بر اثر غلفت پزشکی و بقیه بر اثر شکنجه و قتل عمد جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی فلسطینی ها، اسرائیل بیش از 190 اسیر فلسطینی که بیماری های مزمن و خطرناکی دارند را زندانی کرده است و تنها 15 نفر از مجموع 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان الرمل تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها