ذبح طفل ۶ ساله در عربستان به جرم شیعه بودن!

ذبح طفل ۶ ساله در عربستان به جرم شیعه بودن!
جمعه 19 بهمن 1397 - 23:19

واکنش ها به جنایت قتل کودکی در یکی از مناطق شهر مدینه منوره در غرب عربستان سعودی، که هفته گذشته رخ داد، در میان اهالی این شهر و کاربران فضای مجازی در عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

العالم-عربستان سعودی

یک شهروند سعودی ۴۰ ساله در جنایتی وحشتناک، کودک سعودی 6 ساله را در برابر چشمان مادرش به قتل رساند.

بر این اساس، فرد جانی به این کودک سعودی که «زکریا بدر علی الجابر» نام دارد، راننده اتومبیلی بود که مادر کودک آن را به مقصد مرقد پیامبر اکرم اجاره کرده بود و زمانی که فرد جانی پس از فرستادن صلوات مادر کودک متوجه شد وی شیعه است، پس از متوقف کردن اتومبیل اقدام به شکستن شیشه یکی از مغازه ها کرده و با استفاده از یک خرده شیشه گلوی این کودک 6 ساله را در مقابل چشمان مادرش برید.

شاهدان قتل این کودک 6 ساله که به رغم فریادها و تلاش های مادر برای درخواست کمک، هیچ کمکی به وی نکردند، این اقدام را بسیار شوکه کننده توصیف کردند.

نیروهای امنیتی فرد جانی را بلا فاصله دستگیر کرده و او را برای انجام تحقیقات و بازجویی به زندان منتقل کرده‌اند.

گفته می‌شود مادر کودک مذکور که شاهد این قتل بوده و بیماری قلبی داشته است، به حالت کما رفته و به بیمارستان منتقل شده است.

پس از این واقعه رسانه های سعودی اقدام به انتشار مطالب و شایعات متعددی در این خصوص نمودند و همچنان برخی از رسانه ها با انتشار اکاذیب و شایعات قصد در سرپوش گذاشتن بر روی این جنایت دارند.

این در حالی است که دستگاه قضایی عربستان مدعی است که فرد جانی از سلامت عقلی برخوردار نبوده است و این در حالی است برخی معتقدند که چنین توجیهی منطقی به نظر نمی رسد چرا که وی به عنوان یک راننده تاکسی در شهر مدینه فعالیت می کرده است و دارای گواهینامه رانندگی است و این نشانگر آن است که وی از تمرکز و سلامت عقلی برخوردار است و انگیزه اصلی وی در ارتکاب چنین جنایتی تنها ریشه در تفکرات وهابی و متعصبانه وی علیه تشیع دارد.

تحلیلگران معتقدند که با این که همچنان پرونده قتل خاشقچی مورد توجه رسانه ها در جهان است قتل فجیع این کودک 6 ساله اهمیت کمتری نسبت به پرونده قتل خاشقچی ندارد.

روزنامه عکاظ سعودی نوشت که این مادر و پسر خردسالش از منطقه «الأحساء» واقع در شعر عربستان سعودی برای زیارت مسجد النبوی به مدینه منوره آمده بودند. روزنامه الیوم سعودی هم به نقل از «ناصر علی الفایز»، پدربزرگ کودک مقتول نوشت که دخترش (مادر مقتول) در شهر جده مشغول به کار است و برای زیارت به مدینه رفته بود.

پدربزرگ زکریا در مورد حادثه قتل می‌گوید که قاتل شیشه یکی از مغازه‌ها را شکسته و با آن به سمت وی حمله کرده و گلوی او را بریده است.

کاربران فضای مجازی نیز با انتشار مطالبی نسبت به این جنایت واکنش نشان داده اند، یک کاربر توئیتر در این خصوص نوشته است: آیا نمی داند که مدینه حرم است و هر کس در آن بی حرمتی کند مستحق نفرین خداوند خواهد بود، آیا پیامبر به بریدن گلوی یک طفل هفت ساله راضی است؟ خداوند این کودک را بیامرزد و با زماندگان وی صبر دهد.

یک کاربر دیگر به نام عبدالله داهم در این خصوص نوشته است: حادثه بریدن گلوی این کودک زنگ خطر را برای ما به صدا در آورد و باید هرچه سریعتر نسبت به شناسایی چنین افراد جانی و با چنین تعصبات و تفکراتی در جامعه عربستان و مداوای آنها اقدام شود.

یک کاربر دیگر که اعضای خانواده وی از ساکنان خانه ای بودند که در نزدیکی محل وقوع جنایت قرار داشت نوشته است که اعضای خانواده وی که شاهد این جنایت بودند برای فراموش کردند این حادثه مجبور به استفاده از قرص آرامبخش شدند.

پربیننده ترین خبرها