تماس مستقیم واشنگتن با نظامیان ارشد ونزوئلا

تماس مستقیم واشنگتن با نظامیان ارشد ونزوئلا
شنبه 20 بهمن 1397 - 06:36

آمریکا تماس مستقیم با اعضای ارتش ونزوئلا برای تشویق آنها به ترک نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور را آغاز کرده است.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام ارشد کاخ سفید روز جمعه تاکید کرد که آمریکا در حال برقراری ارتباط مستقیم با اعضای ارتش ونزوئلا و تشویق آنها به ترک نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور و نیز تدوین تحریم های جدید با هدف اعمال فشار بر اوست.

این مقام کاخ سفید گفت: دولت ترامپ انتظار دارد افراد بیشتری از ارتش ونزوئلا بگریزند، هرچند فقط تعداد اندکی از افسران ارشد از زمان اعلام شدن خوآن گوایدو رئیس مخالفان به عنوان رئیس جمهور خودخوانده این کشور، این کار را کرده اند.

این مقام آمریکایی که خواست ناشناس بماند، گفت: معتقدیم اینها همان سنگ ریزه های اولیه هستند پیش از آن که تخته سنگ های بزرگ تر از تپه فرو بغلتند.

وی گفت: ما هنوز در حال گفتگو با اعضای رژیم مادورو هستیم و با اعضای ارتش، هرچند این گفتگوها بسیار محدود هستند.

این مقام آمریکایی از ذکر جزئیات درباره این بحث ها و سطح برگزاری آنها امتناع کرد و روشن نیست آیا این تماس ها موجب کاهش حمایت از مادورو در ارتش شده است یا خیر. ارتش ونزوئلا برای حفظ قدرت مادورو حیاتی است.

وی گفت: دولت آمریکا همه ابزارهای لازم را برای اعمال فشار بر مادورو و وابستگانش برای پذیرش یک انتقال مشروع و دموکراتیک در دست دارد.

یک مقام آمریکایی دیگر که از این گفتگوها اطلاع دارد، گفت: دولت آمریکا در حال بررسی تحریم های احتمالی علیه ارتش کوبا و مقامات اطلاعاتی این کشور است که به گفته دولت آمریکا به باقی ماندن مادورو در قدرت کمک می کنند.

پربیننده ترین خبرها