وحشت صهیونیست ها از تصاویر ماهواره ای از سامانه اس 300 سوریه

وحشت صهیونیست ها از تصاویر ماهواره ای از سامانه اس 300 سوریه
يکشنبه 21 بهمن 1397 - 11:18

یک مجله نظامی چاپ آمریکا فاش کرد که سامانه موشکی اس -300 روسیه در سوریه خطری جدی برای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به حساب آمده و حتی می تواند به عنوان یک اهرم فشار علیه این رژیم در خلال مذاکرات حل بحران سوریه به کار گرفته شود.

العالم - سوریه

به نوشته مجله "نشنال اینترست"، عکس هایی که ماهواره های اسرائیلی گرفته اند نشان می دهند که موشک های اس – 300 در سوریه به تازگی در وضعیت آماده حمله قرار گرفته اند و سکوهای شلیک موشک نیز برای اولین بار از زمان ورود به سوریه دیده شده اند.

این مجله در گزارش خود می نویسد از آنجا که ارتش سوریه می بایست کار با سامانه اس 300 را فرامی گرفت لذا روسیه آن را به محض ورود به این کشور راه اندازی نکرده است. ارسال سامانه اس 300 به سوریه قبل از هر چیز به هدف کاهش شدت رویارویی با "اسرائیل" انجام شده است. به عبارت دیگر تلاشی است برای جلوگیری از حمله هوایی این رژیم به سوریه. با این حال به منظور پرهیز از تشدید تنش، عجله ای در استقرار آنها نداشت.

این مجله می افزاید اما حمله اخیر "اسرائیل" به سوریه، روسیه را بر آن داشت تا به گفته این مجله، با تجدید نظر در این سیاست، اقدام به استقرار این سامانه کند کما اینکه احتمال آن هم وجود دارد که سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه تاب مقابله با حمله های "اسرائیل" را ندارد.

حال با توجه به مشکلات متعددی که اندکی پیش به دلیل درگیری با سامانه موشکی قدیمی "اس - 200"، گریبانگیر نیروی هوایی "اسرائیل" شده است، احتمال دارد که سامانه جدید اس 300 تهدید جدی برای جنگنده های متجاوز رژیم اسرائیل در غرب سوریه - که ارتش این کشور مستقر هستند – به وجود بیاورد.

لذا استقرار سامانه اس 300 در سوریه می تواند به نوعی اهرم فشار روسیه بر "اسرائیل" در فرآیند مذاکرات حل بحران سوریه باشد. این مذاکرات به گفته خبرگزاری اسپوتنیک قرار است در اواخر همین ماه در مسکو برگزار شود.

گفتنی است سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اکتبر گذشته اعلام کرد روسیه 4 سامانه اس 300 را در اختیار سوریه قرار داده است و ارتش سوریه ظرف 3 ماه می تواند آن را اداره کند.

پیش از این اقدام، هدف قرار گرفتن هواپیمای شناسایی روسی ایل – 20 در 17 سپتامبر 2017 در 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه باعث تیره شدن روابط روسیه و رژیم صهیونیستی شده بود؛ این هواپیما در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم و به هنگام حمله 4 فروند جنگنده اسرائیلی اف 16 به اهدافی در لاذقیه سرنگون شده بود.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد که دو خلبان اسرائیلی خود را پشت هواپیمای روسی پنهان کرده و این هواپیما را در معرض شلیک پدافند هوایی سوریه قرار دادند که باعث سقوط آن و کشته شدن 15 سرباز روس شد.

پربیننده ترین خبرها