در گفتگو با العالم مطرح شد؛

جبهه النصره به ترکیه وفادار نیست/ طرف ترک بهانه ای برای سرپوش گذاشتن بر ماهیت تروریستی جبهه النصره ندارد

يکشنبه 21 بهمن 1397 - 14:17

یک پژوهشگر سیاسی گفت: ترکیه به رغم مدت ها تلاش نتوانسته است گروه تروریستی جبهه النصره را به عنوان بخشی از راه حل سیاسی بحران سوریه وارد مذاکرات سیاسی کند.

العالم - سوریه

سمیر حسن، پژوهشگر سیاسی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم اظهارداشت: جبهه النصره بخشی از سازمان القاعده در شام است لذا نمی تواند جدای از پرونده القاعده باشد؛ حمله اخیر این گروه تروریستی به حلب هم تمام بهانه ها و تلاش های ترکیه را برای اصلاح و تبدیل این گروه تروریستی به یک گروه سیاسی و سپس انضمام آن به گروه موسوم به "ارتش شمال سوریه" و در نهایت باز کردن پای جبهه النصره به مذاکرات حل بحران سوریه به باد داد.

وی گفت: جبهه النصره به ترکیه وفادار نیست؛ شاید در گذشته بر اساس نوعی منفعت طلبی، روابطی بین دو طرف وجود داشته باشد و هر یک سعی کرده اند از طرف مقابل در سوریه بهره برداری کنند اما اکنون پس از گسترش سیطره النصره بر ادلب و حذف بقیه گروه های مسلح، دیگر طرف ترک بهانه ای برای سرپوش گذاشتن بر ماهیت تروریستی جبهه النصره ندارد.

این پژوهش گر سیاسی تصریح کرد: ابو محمد الجولانی، سردسته جبهه النصره زمانی که اعلام کرد اسم این گروه تروریستی به هیئت تحریر الشام تغییر کرده است، یکی از مهمترین سرکرده های القاعده به نام ابو انس الشامی، دست راست وی می نشست؛ ایمن الظواهری، سرکرده القاعده نیز اعلام کرده بود که این گروه از القاعده جدا نشده است بلکه صرفا بیعت جنگی را از آن برداشته است که این خود یک تاکتیک مرسوم بین تروریست هاست.

وی خاطرنشان کرد که تمام گروه های مسلح تروریستی که هسته اصلی گروه تروریستی هیئت تحریر الشام را تشکیل داده اند همگی بخشی از سازمان القاعده در بلاد الشام هستند و نمی توانند با دولت سوریه وارد مذاکرات حل سیاسی بحران شوند. آنها تا پایان کار خود می جنگند و به هیچ وجه نمی توانند بخشی از حل سیاسی بحران باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها