درگیری «یگان‌های مدافع خلق» کُرد با نیروهای ارتش ترکیه در عفرین/کشته شدن یک نظامی ترکیه‌ای

درگیری «یگان‌های مدافع خلق» کُرد با نیروهای ارتش ترکیه در عفرین/کشته شدن یک نظامی ترکیه‌ای
يکشنبه 21 بهمن 1397 - 20:00

منابع خبری از درگیری «یگان‌های مدافع خلق» کُرد و نیروهای ارتش ترکیه در عفرین واقع در شمال سوریه و کشته شدن یک سرباز ترکیه‌ای خبر دادند.

العالم - ترکیه

عناصر مسلح کُرد وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» و نیروهای ارتش ترکیه امروز یکشنبه در عفرین واقع در شمال سوریه با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش العربیه، در این درگیری که در عفرین صورت گرفت، یک نفر از سربازان ترکیه‌ای کشته و دو نفر نیز زخمی شدند.

ارتش ترکیه اوایل سال ۲۰۱۸ با حمایت از گروه‌های مسلح «ارتش آزاد سوریه» عملیات نظامی خود در عفرین واقع در شمال غرب سوریه را آغاز کرد و پس از یک ماه کنترل آن را در دست گرفت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خردادماه گذشته اعلام کرده بود که ارتش این کشور به همراه «ارتش آزاد سوریه» (FSA) وارد عفرین شد و آن را تحت کنترل خود گرفت.

عملیات نظامی ترکیه تحت عنوان «شاخه زیتون» در شهر مرزی عفرین که از سال ٢٠١٢ در اختیار یگان‌های مدافع خلق بوده است، به بهانه مبارزه با گروه «پ‌ک‌ک» صورت گرفت و از آنجایی که ترکیه یگان مدافع خلق را متحد حزب کارگران ترکیه(پ‌ک‌ک) می‌داند، به مواضع آن حمله می‌کند.

کارشناسان می‌گویند کردهای ترکیه بیش از سه دهه است که برای استقلال از این کشور تلاش می‌کنند و لذا آنکارا نگران قدرت گرفتن کردها در مناطق مرزی این کشور با سوریه در مرحله پساداعش است.

فارس

پربیننده ترین خبرها