نخستین بار از زمان تاسیس اتحادیه آفریقا؛

مصر ریاست اتحادیه آفریقا را برعهده گرفت

مصر ریاست اتحادیه آفریقا را برعهده گرفت
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 10:51

رئیس جمهور مصر در اجلاس سران اتحادیه آفریقا گفت: موفقیت ما در تحقق هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، تا حد زیادی مشروط به قدرت ما برای رویارویی با چالش هاست.

العالم - مصر

شبکه الحدث اعلام کرد مصر ریاست دوره‌ای اجلاس سران اتحادیه آفریقا را که شعار این دوره آن ”پناهجویان، آوارگان و حل مشکل کوچ اجباری“ است، برعهده گرفت. این نخستین بار از زمان تاسیس اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۰۲ است که مصر به عنوان رئیس این اتحادیه اعلام می‌شود.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا گفت:”موفقیت ما در تحقق هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، تا حد زیادی مشروط به قدرت ما برای رویارویی با چالش هاست. به همین علت، باید با یکدیگر برای از بین بردن موانع همکاری‌ها بین کشور‌های آفریقایی همکاری کنیم. “

در دستور کار این دوره اجلاس اتحادیه آفریقا، توسعه، صلح، امنیت، پیگیری ایجاد منطقه تجارت آزاد در قاره ، آفریقا و تقویت همکاری با سازمان‌های بین المللی تامین مالی و شرکای راهبردی آفریقاست.

در حاشیه این اجلاس، نشست سه جانبه بین روسای جمهور مصر، سودان و اتیوپی به منظور بررسی آخرین تحولات مربوط به احداث سد النهضه برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها