صف آرایی رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا در برابر ارتش

صف آرایی رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا در برابر ارتش
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 11:18

به دنبال گسیل ارتش ونزوئلا به مرز کلمبیا برای جلوگیری از مداخله احتمالی نظامی به سرکردگی آمریکا به بهانه ارسال کمک های بشردوستانه، رییس جمهور خودخوانده این کشور به تقابل با ارتش روی آورد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا و رهبر مخالفان نیکولاس مادورو، در واکنش به جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا از مرز کلمبیا گفت‌: مسئولانی درباره این امر وجود دارند و دولت مادورو این را نیز می‌داند. آقایان نیروهای مسلح این یک جنایت علیه بشریت است.

وی همچنین اظهار کرد که نظامیان با اقداماتی همچون کشتن جوانان تظاهرکننده و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا به "افراد شکنجه‌گر و نسل کُش" تبدیل می‌شوند.

حجم زیادی از مواد غذایی و دارویی که از طرف آمریکا به عنوان کمک‌های بشردوستانه برای مردم ونزوئلا فرستاده شده است، از روز پنجشنبه در انبارهای "کوکوتا"، در کلمبیا نگهداری می‌شوند.

نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا بامداد امروز (دوشنبه) به وقت ایران، برای جلوگیری از دخالت های نظامی به سرکردگی آمریکا به بهانه کمک های بین المللی، دستور استقرار یگان های ویژه در مرز این کشور با کلمبیا را صادر کرد.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، یگان های ویژه ارتش ونزوئلا در پی صدور فرمان مادورو به ایالت مرزی «Estado Táchira» (استادو تاچیرا) رسیدند. گفته می شود که شمار این نیروها بالغ بر 700 نفر برآورد می شود.

رسانه های خبری در روزهای گذشته به نقل از مخالفان مادورو اعلام کردند که ارتش پل ارتباطی این کشور با کلمبیا را برای جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه بین المللی به ونزوئلا قطع کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها