گزارش رویترز از حضور باشکوه مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

گزارش رویترز از حضور باشکوه مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 13:25

خبرگزاری «رویترز» با پوشش مراسم باشکوه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد، مشارکت مردمی ایران در این مراسم بسیار گسترده بود.

العالم _ ایران / سیاسی

راهپیمایی باشکوه مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های خارجی و به ویژه رسانه‌های غربی داشت.

خبرگزاری «رویترز» در انعکاس این حضور گسترده مردمی نوشت: «صدها هزار نفر از ایرانی‌ها با برگزاری راهپیمایی سراسری در روز دوشنبه چهلمین سالروز سرنگونی شاه و پیروزی آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند».

این گزارش در ادامه تأکید کرد: «تلویزیون ایران جمعیت گسترده مردمی را به تصویر کشید که امروز با در دست داشتن پرچم ایران شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.»

رویترز همچنین به شعاری که روی یک پارچه نوشته که امروز مردم به دست گرفته بودند اشاره کرد که روی آن نوشته بود: «انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی خود رسید تا مایه ناامیدی و سرافکندگی آمریکا باشد».

از میان سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران نیز، خبرگزاری رویترز به بخش‌هایی پرداخته که وی بر ضرورت تقویت قوای دفاعی کشور تأکید کرد و گفت: «ما هرگز برای توسعه موشک‌ها و پدافند دفاعی ایران از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت و به مسیرمان در این راه ادامه خواهیم داد و بر قدرت نظامی کشورمان خواهیم افزود».

این گزارش افزود: «مشارکت مردمی گسترده در مراسم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی بود که ایران همچنان با مشکلات عمده اقتصادی مواجه است».

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «زنان در شرایطی که کودکانشان را همراه آورده بودند، در این راهپیمایی شرکت کردند و به خیابان‌های شهرهای کوچک و بزرگ آمدند. آنها تصاویر آیت الله خمینی و آیت الله خامنه‌ای را همراه داشتند».

فارس

پربیننده ترین خبرها