هشدار کنگره به ترامپ؛

کنگره از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا حمایت نمی‌کند

کنگره از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا حمایت نمی‌کند
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 20:34

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ‌آمریکا تاکید کرد کنگره از مداخله نظامی ایالات متحده در ونزوئلا حمایت نخواهد کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، الیوت انگل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد کنگره از مداخله نظامی ایالات متحده در ونزوئلا حمایت نمی‌کند.

وی در جریان برگزاری نشست استماع درباره بحران ونزوئلا گفت: مداخله نظامی آمریکا یک گزینه نیست. کنگره تصمیم می‌گیرد ارتش آمریکا چه وقت و در کجا در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد و کنگره از اقدام نظامی در ونزوئلا حمایت نخواهد کرد.

کنگره آمریکا در حالی از عدم حمایتش از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا خبر داده که نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا امروز شکست کودتا در کشورش را اعلام و رویکرد کشورهای اروپایی را در قبال تحولات ونزوئلا به شدت محکوم کرد.

مادورو در مصاحبه با شبکه یورونیوز تاکید کرد تلاشهای خوان گوایدو رهبر مخالفان برای جلب حمایت ارتش به شکست منجر شده و اقدام جنون آمیزی که وی قصد داشت بر ضد دولت مرکزی ونزوئلا مرتکب شود به شکستی مفتضحانه تبدیل شده است.

نیکلاس مادورو در این مصاحبه از رویکردی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قبال تحولات ونزوئلا اتخاذ کردند به شدت انتقاد کرد و موضع اروپاییها را در این زمینه اطاعت کورکورانه از سیاستهای آمریکا دانست.

به گفته نیکلاس مادورو، فدریکا موگرینی مسئول بلندپایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین دولتهای این اتحادیه در رابطه با ونزوئلا اشتباه وخیمی مرتکب شدند. آنها فقط صحبتهای یک طرف مناقشه ونزوئلا را گوش دادند و فقط به یک طرف دعوا توجه کردند. آنها به اظهارات دولت ونزوئلا که خواستار گفتگو، درک متقابل و احترام دوجانبه بود وقعی ننهادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها