سوء تغذیه بلای جان کودکان در الحدیده

پنج‌شنبه 25 بهمن 1397 - 17:57

کودکان الحدیده در پی حملات بی امان ائتلاف سعودی و محاصره این بندر توسط این ائتلاف کشته می شوند.

العالم – یمن

تعداد نوزادان دچار نقص عضو در میان خانواده های آواره یمنی بسیار افزایش یافته که رنجهای آنان به خاطر سموم منتشره ناشی از انفجار موشک بیشتر شده است.

محاصره هوایی، دریایی و زمینی تحمیلی از سوی ائتلاف آل سعود و مزدورانش علیه استان الحدیده از ابتدای حمله آل سعود، به افزایش فقر، گرسنگی و مشکلات مردم انجامیده که حتی افراد بزرگسال تحمل آن را ندارند چه رسد به کودکانی که در بیمارستان بستری هستند.

عثمان یکی از این کودکان یمنی است که با بدنی بسیار نحیف در بیمارستان الحدیده، بستری است، خانواده وی برای فرار از پیامدهای جنگی تحمیلی از سوی آل سعود از منطقه ای به منطقه دیگری می گریزند و حتی قادر به تامین غذای خود و این کودک نیستند.

مادر عثمان به خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن گفت که اگر پول داشتیم او را مداوا می کردیم اما پولی نداریم.

از سوی دیگر، بدریه محمد پزشک کودکان در بیمارستان به خبرنگار العالم گفت، ماهانه 50 تا 60 مورد ابتلا به سوء تغذیه را پذیرش می کنیم، عمده آنان کودکانی هستند که به خاطر اوضاع دشوار مادی از سوء تغذیه رنج می برند، بیشتر مادران نمی توانند برای کودکانشان، شیر، غذا و پوشک تهیه کنند، وضع مادی اعضای خانواده عثمان بسیار بد است به این دلیل که آواره اند و از مکانی به مکان دیگر می روند.

این بیمارستان مملو از کودکان بسیار لاغری است که از سوء تغذیه بیمار شده اند، بیمارستان نیز قادر به پذیرش این تعداد نیست که هر روز افزایش می یابد، وضع این نوع کودکان وقتی بدتر می شود که حتی نتوانند به بیمارستان بروند.

اشرف الادیمی پزشک کودکان در این بیمارستان به خبرنگار العالم گفت، سوء تغذیه یکی از بیماریهای شایع دوره جنگ است که در آن درآمد کم بوده و بیماری افزایش می یابد.

گریه کودکان در این بیمارستان، ضمیر جامعه جهانی را برای پایان دادن به این رنجها و رفع محاصره الحدیده مظلوم به کمک فرامی خواند.

پربیننده ترین خبرها