شیخ عیسی قاسم خواستار مشارکت فعال سیاسی بحرینی‌ها شد

شیخ عیسی قاسم خواستار مشارکت فعال سیاسی بحرینی‌ها شد
جمعه 26 بهمن 1397 - 03:19

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت سالگرد انقلاب 14 فوریه (25 بهمن) این کشور خواستار مشارکت فعال سیاسی مردم در بحرین شد.

العالم-بحرین

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤة بحرین، آیت الله شیخ عیسی قاسم مشکل اصلی در بحرین را فقدان عدالت در زمینه های سیاسی،حقوقی، قضایی،اقتصادی،اجتماعی حکومت و اعمال محدودیت‌های دینی و علمی علیه مردم و منزوی کردن آن ها عنوان کرد و گفت: راه حل این مشکل مشارکت سیاسی فعال مردم در کشور است.

وی تاکید کرد که بحرین نیازمند ثبات در سایه یک نگاه واقع بینانه جدید است و خواستار برقراری روابط عادلانه میان ملت یمن و دولت این کشور شد.

رهبر شیعیان بحرین افزود: راه برون رفت از مشکلات و بحران‌ها در بحرین، برقراری نوع جدیدی از روابط بین ملت و دولت است به نحوی که دولت جایگاه ملت و حق آن ها را برای تعیین سرنوشت به رسمیت بشناسد نه اینکه واقعیتی را که توسط دیگران تدارک دیده شده و خارج از اراده آنان است به آن ها تحمیل کند.

وی گفت: کسانی که در بحرین تلاش می کنند که این کشور میدانی برای درگیری دائمی و مشکلات انبوه باقی بماند، مجرم و خائن هستند.

شیخ عیسی قاسم در ادامه افزود: مقدسات مردم، تسلیم ظلم سیاسی و حملات سنگین حکومت نشده است و با اشاره به حملاتی که ازسوی رژیم آل خلیفه علیه مساجد، حسینیه ها و شعائر مذهبی صورت گرفته، گفت: هر حکومتی در هر کشوری تنها با حفظ انسانیت انسان موجودیت می یابد.

وی در بخش دیگری از پیام خود گفت: هر حکومتی باید حافظ منافع مادی و معنوی مردم باشد در غیر این صورت توجیهی برای وجودش نیست.

رهبر شیعیان بحرین اضافه کرد: خلاف وظیفه حکومت است که ملت امنیت خود را از دست بدهد و چه دروغ زشتی است که حکومت با عنوان حفظ امنیت، امنیت مردم را از بین ببرد و آزادی آن ها را سلب کند و مطالبه گری برای حقوق اساسی آن ها را نپذیرد و آنها را به دلیل پیگیری حقوق سیاسیشان به شدیدترین مجازات‌ها محکوم کند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم در پایان پیام خود خطاب به مردم بحرین گفت: تا زمانی که اسلام، دین و ارزش‌هایتان را حفظ کنید و در راه خدا تلاش کنید، در راه عزت، کرامت، پیشرفت و موفقیت و رسیدن به خواسته ها و اهداف عالی تان و تحقق پیروزی در همه میادین، هستید.

14 فوریه مصادف با بیست و پنجم بهمن ماه سالروز بزرگترین انقلاب مردمی بحرین است.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها