گوایدو: کمکها زمینه را برای مقابله با مادورو فراهم می کند

جمعه 26 بهمن 1397 - 22:10

خوان گوایدو رییس پارلمان ونزوئلا که خود را رییس جمهور این کشور می داند، گفت که کمکهای آمریکا که 23 این ماه وارد ونزوئلا خواهد شد زمینه را برای مقابله با نیکلاس مادورو رییس جمهور کشور فراهم خواهد کرد.

العالم - آمریکا

اما مادورو ورود این کمکها را غیرضروری می داند و معتقد است باید مانع ورود آن شد.

این در حالی است که در سازمان ملل متحد گروهی شامل دهها کشور برای دفاع از منشور این سازمان درباره موضوع حفظ حاکمیت ونزوئلا، تشکیل شده است.

منازعه و تبادل اتهام میان طرفین شدت یافته است، دولت مادورو سعی در پیروزی در نبرد علیه تلاش معارضین برای سرنگونی این دولت دارد، معارضین نیز می کوشند به تسلط مادورو بر بخش نفت ونزوئلا که عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت "اوپک" است، پایان دهند، به ویژه که مادورو معتقد است، تلاش معارضین برای سنگونی دولتش، بخشی از استراتژی کودتا با حمایت آمریکا در این کشور است، به همین دلیل، مادورو تعهد داده در قدرت بماند.

مادورو گفت که اکثر مردم کشور، جنگ اقتصادی ترامپ علیه ونزوئلا را درک کرده اند.

خورخه آریازا وزیر امور خارجه ونزوئلا در سازمان ملل متحد گفت که امروز تشکیل گروه مهمی متشکل از 15 عضو سازمان ملل متحد را برای دفاع از منشور این سازمان که در زمان حاضر خصوصا درباره ونزوئلا نقض شده است، اعلام می نماییم به ویژه که این گروه استمرار احترام به اصول اولیه منشور سازمان ملل متحد درباره رفتار کشورهای جهان و دفاع از این منشور را ضروری می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها