سفیر ایران: تهران حامی مقاومت و وحدت ملی لبنان است

سفیر ایران: تهران حامی مقاومت و وحدت ملی لبنان است
شنبه 27 بهمن 1397 - 13:15

سفیر ایران در بیروت طی مراسمی اعلام کرد لبنان با معادله طلایی «ارتش، ملت و مقاومت» در آرامش و امنیت است و تهران هم بر حمایت از مقاومت و وحدت ملی این کشور تأکید دارد.

العالم - ایران / سیاسی

«سید محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان طی مراسمی که جنبش «امل» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اسلامی برگزار کرده بود، بر حمایت از مقاومت و وحدت ملی لبنان تأکید کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، فیروزنیا گفت: می‌بینیم که کشور برادر لبنان وسط طوفان‌های منطقه، به دلیل وحدت و معادله طلایی «ارتش، ملت ومقاومت» در آرامش و امنیت است؛ در اینجا باید نقش پررنگ «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در تقویت وحدت ملی و دفاع از حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان را ستود.

وی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران بر سیاستمان بر پایه حمایت از مقاومت و وحدت ملی و ارتباط سازنده با تمام طرف‌های سیاسی و نیز همکاری رسمی با دولت لبنان تأکید می‌کنیم؛ امیدواریم که این همکاری در برهه پیش رو تقویت شود خصوصا اینکه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه (در سفر به لبنان) بر آمادگی ما برای همکاری دوجانیه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و دفاعی تأکید کرد.

در همین راستا «خلیل حمدان» از اعضای ارشد جنبش امل هم اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها نور امید برای شیعه و جنبش امل در لبنان نیست بلکه نور امید برای تمامی کسانی است که در جهان دنبال آزادی هستند؛ اکنون شاهد توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم فقط به این دلیل که در کنار فلسطین ایستاده و در محافل عربی و بین‌المللی بر حق ملت فلسطین تأکید می‌کند

حمدان ادامه داد: در حال حاضر همه در مقابل این جمهوری (جمهوری اسلامی ایران) ایستاده‌اند و با آن دشمنی می‌کنند؛ آیا آنچه را که یکی از وزرای خارجه عربی در کنفرانس ورشو گفت، شنیدید؟ وی گفت مقابله با ایران مهم‌تر از مسأله فلسطین است، چرا؟ چون آنها در اصل، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند؛ آنچه دیروز پنهان می‌کردند امروز آشکارش کرده‌اند و به همین دلیل به نشستی با حمایت آمریکا آمده‌اند.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در ورشو اعلام کرد، همیشه گفته شده که باید برای مسأله فلسطین و رژیم صهیونیستی راه‌حلی پیدا شود اما اکنون چالش خطرناک‌تری به نام ایران وجود دارد.

نشست ورشو هفته گذشته در پایتخت لهستان برگزار شد و بسیاری از رسانه‌ها آن را نشست از پیش شکست‌خورده توصیف کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها