مخالفان دولت آلبانی خواستار استعفای نخست وزیر شدند/ تلاش مخالفان برای ورود به دفتر نخست‌وزیر

مخالفان دولت آلبانی خواستار استعفای نخست وزیر شدند/ تلاش مخالفان برای ورود به دفتر نخست‌وزیر
شنبه 27 بهمن 1397 - 18:17

مخالفان دولت آلبانی در تجمعی مقابل دفتر نخست‌وزیر، قصد داشتند درب‌ها را شکسته و وارد ساختمان شوند که با ممانعت پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شدند.

العالم - اروپا

تعدادی از معترضان دولت آلبانی روز شنبه با شکستن صف نیروهای پلیس با پرتاب کوکتل مولوتوف و بمب‌های اشتعال‌زا تلاش کردند دربهای ساختمان محل سکونت «ادی راما» نخست وزیر این کشور را بشکنند و وارد آن شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، معترضان خواستار استعفای نخست وزیر آلبانی هستند. هنگامی که معترضان می‌خواستند بنای محافظ یک اثر هنری در مقابل دفتر نخست وزیری را تخریب کنند، نیروهای امنیتی مانع از آن شدند و برای متفرق کردن مخالفانی که می‌خواستند با استفاده از اهرمهای فلزی درب‌های ساختمان را بشکنند از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز درخصوص این اعتراضات نوشت، مخالفان به فساد و بی‌کفایتی کابینه دولت تیرانا اعتراض دارند. این تظاهرات توسط حزب دموکرات راست‌گرا ترتیب داده شد.

«لولزیم باشا» رهبر این حزب خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در راستای «بازگردانی دموکراسی از طریق پارلمانی است که با رای و خواسته ملت انتخاب شده باشند نه پول و تهدیدهای خلافکاران».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها