افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر

افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 07:46

کاهش تولیدات اوپک و تحریم‌های نفتی آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا بهای جهانی طلای سیاه را به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر افزایش داد.

العالم - صبح روز دوشنبه بهای جهانی نفت به بالاترین سطح از نوامبر سال گذشته میلادی (آبان‌ماه) رسید. به باور کارشناسان، کاهش تولیدات اعضای اوپک و اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا مهمترین دلایل افزایش بهای طلای سیاه به شمار می‌روند.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) برای نخستین بار در سال جاری میلادی از 56 دلار فراتر رفت و به 56 دلار و 2 سنت رسید که در قیاس با معاملات روز جمعه هفته گذشته 0.8 درصد افزایش نشان می‌دهد. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 0.6 درصد افزایش نسبت به معاملات روز جمعه هفته گذشته، 66 دلار و 65 سنت معامله شد. این افزایش بها برای هر دو شاخص مهم نفت از 20 نوامبر 2018 (29 آبان 1397) بی‌سابقه است.

اوپک و کشورهای مهم غیرعضو در اواخر سال 2018 توافق کردند برای کنترل قیمت‌ها از آغاز سال جاری میلادی تولیدات خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند. احتمال حل و فصل اختلافات تجاری چین و آمریکا نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر افزایش بهای نفت محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها