تل‌آویو پایگاه‌های نظامی خط ساحلی فلسطین را تخلیه می‌کند

تل‌آویو پایگاه‌های نظامی خط ساحلی فلسطین را تخلیه می‌کند
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 14:32

ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد پایگاه‌های نظامی موجود در خط ساحلی فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب را تخلیه کند.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه پایگاه‌های نظامی خود در طول ساحل فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب آماده می‌شود.

بر اساس گزارش «المیادین»، رژیم صهیونیستی درباره علت این اقدام ادعا کرده، تل‌آویو تحمل اسکان جمعیت بیشتر را ندارد و باید از مناطق موجود در طول خط ساحلی که از زیبایی لازم برای ساخت و ساز برخوردار هستند، استفاده کرد.

هنوز جدول زمانی دقیقی برای تخلیه پایگاه‌های «زیکیم، بلماخیم، عتلیت، معهد داوود» اعلام نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است، نمی‌توان این تصمیم را از برآوردهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی جدا دانست بویژه اینکه صحبت فقط از تخلیه یک پایگاه نظامی نیست و شامل چندین پایگاه نظامی می‌شود که میلیون‌ها شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای ساخت آنها اختصاص داده شده است؛ بیم و هراس از هدف قرار گرفتن این پایگاه‌ها در هر جنگی در ذهن سران رژیم صهیونیستی وجود دارد.

المیادین نوشت، تصمیم تل‌آویو همزمان با تشدید برآوردهای این رژیم درباره احتمال وقوع جنگ در نتیجه یک اشتباه اتخاذ می‌شود، همزمان ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای اجرایی کردن «نبرد مابین جنگ‌ها» که در سوریه آن را اجرایی کرده و می‌خواهد دامنه آن را در لبنان و عراق هم توسعه دهد؛ آماده می‌شود.

زیکیم همان پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی است که کماندوهای دریایی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در جنگ 2014 موفق به نفوذ به آن شدند .

پایگاه بلماخیم وابسته به نیروی هوایی این رژیم، از پایگاه‌های فعال و اصلی در فلسطین اشغالی است که مساحت آن پنج کیلومتر است؛ بسیاری از بالگردها و پهپاد‌های اسرائیلی در آن قرار دارد و همچنین مرکزی برای شلیک برخی موشک‌هاست. از این پایگاه در موارد مورد نیاز برای انتقال نیروها و جنگنده‌ها استفاده می‌شود و دلیل بستن آن فقط نمی تواند نیاز به مساحت‌های اضافی (برای ساخت و ساز) باشد.

پایگاه دریایی عتلیت هم از پایگاه‌های حساس رژیم صهیونیستی و از مقرهای نیروهای ویژه دریایی این رژیم است که در جنوب حیفا قرار دارد.

پایگاه معهد داوود وابسته به صنایع امنیتی «رافائل» در سواحل حیفاست.

پربیننده ترین خبرها