نمایندگان مجلس انگلیس مطرح کردند؛

فیس بوک، گانگستر دیجیتال و دروغگوی بزرگ

فیس بوک، گانگستر دیجیتال و دروغگوی بزرگ
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 19:37

نمایندگان مجلس انگلیس ، فیس بوک (Facebook) را "گانگستر دیجیتال" نامیدند و این شبکه را به انتشار اخبار دروغ متهم کردند

العالم - اروپا

نمایندگان مجلس انگلیس در گزارشی، شبکه اجتماعی فیس بوک (Facebook) را "گانگستر دیجیتال" نامیدند و این شبکه را به انتشار اخبار دروغ متهم کردند و اقدامات پیشگیرانه را در این باره خواستار شدند.
کمیته دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش مجلس عوام انگلیس در گزارشی اعلام کرد فیس بوک، ناقض عمدی امور خصوصی کاربران و زیر پا گذارنده قانون آزادی رقابت است و باید مقرراتی بر عملکرد مدیران آن اعمال کرد که همچون راهزنان دیجیتال در فضای مجازی رفتار می کنند.

در گزارش این کمیته آمده است با این که مدیران فیس بوک از همکاری با مجلس خودداری کردند، پس از 18 ماه بررسی اخبار دروغ و اطلاعات مخدوش در فیس بوک، مشخص شد که مدیران این شبکه نتوانسته اند مانع دخالت های روسیه در انتخابات شوند.

به نوشته این گزارش: " دموکراسی با انتشار مستمر اخبار زیان آور و آماج قرار دادن شهروندان با گزارش های دروغ و "تبلیغات سیاه" شخصی شده از منابع ناشناس، در معرض خطر است که در شبکه های اجتماعی مورد استفاده روزانه مردم و ما، جریان دارد."

این گزارش، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، بنیانگذار و مدیرعامل فیس بوک را مورد انتقاد قرار می دهد که درخواست این مجلس را به منظور ارائه اطلاعات نپذیرفت و به جای خود، مدیران میانی را به مجلس انگلیس اعزام کرد که پاسخ لازم به پرسش های نمایندگان را نداشتند.

این گزارش همچنین هشدار می دهد قانون انتخابات انگلیس، در برابر بازیگران فعال خارجی، از جمله ماموران دولت روسیه که می خواهند دموکراسی را بی اعتبار سازند، ناایمن و نامناسب است.

در گزارش کمیته دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش مجلس عوام انگلیس از دولت انگلیس خواسته شده تا بررسی مستقلی درباره "نفوذ خارجی، اطلاعات مخدوش، تامین مالی و دستکاری ذهن رای دهنده و اشتراک داده ها" درباره همه پرسی استقلال اسکاتلند در سال 2014، همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال 2016 و انتخابات عمومی سال 2017 انگلیس صورت دهد. تام واتسون، معاون حزب کارگر انگلیس بلافاصله از انتشار این گزارش و توصیه های آن استقبال کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، این هفته قرار است جرمی رایت (Jeremy Wright)، وزیر فرهنگ با زاکربرگ ملاقات و درباره آسیب های شبکه های اجتماعی، از جمله فیس بوک گفتگو کند. پس از انتشار رسوایی همکاری فیس بوک با شرکت کمبریج آنالیتیکا (Cambridge Analytica) مبنی بر انتشار اخبار دروغ و توانایی شبکه های اجتماعی در دستکاری اذهان رای دهندگان، مجلس انگلیس به بررسی این موضوع پرداخت. بر اساس گزارش نشریه آبزرور (Observer) در انگلیس، شرکت کمبریج آنالیتیکا اطلاعات میلیون ها کاربر را از شرکت فیس بوک خریده بود تا با تجزیه و تحلیل آن ها، چگونگی اثرگذاری بر رای دهندگان را به احزاب و گروه های سیاسی بفروشد. این شرکت از آن زمان، در حال برچیده شدن و تعطیلی است. در گزارش کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش مجلس عوام انگلیس آمده است" رسوایی کمبریج آنالیتیکا، با سیاست های فیس بوک، کلید خورد." در این گزارش 108 صفحه ای، مدیران فیس بوک متهم شده اند که کماکان، اولویت را به پول سهامداران، و نه اطلاعات خصوصی کاربران داده اند.

روزنامه گاردین نوشت بر اساس قانون ژانویه 2018 در آلمان، شرکتهای فناوری در مدت 24 ساعت باید مطالب نفرت پراکن را از صفحات خود حذف کنند وگرنه با 20 میلیون یورو جریمه روبرو خواهند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها