مردم شهرهای مختلف آمریکا علیه تصمیم ترامپ تظاهرات کردند

مردم شهرهای مختلف آمریکا علیه تصمیم ترامپ تظاهرات کردند
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 08:43

مردم آمریکا در شهرهای مختلف این کشور اعلام وضعیت فوق العاده از سوی ترامپ برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را سوء استفاده از قدرت دانسته و علیه آن تظاهرات کردند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، تعداد بسیار زیادی از فعالان اجتماعی آمریکا در شهرهای واشنگتن، شیکاگو و ده ها شهر دیگر در روز موسوم به «روز رئیسان جمهوری» علیه تصمیم ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده در مرزهای جنوبی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان این اقدام رئیس جمهوری آمریکا را سوء استفاده از قدرت و غصب کنگره دانستند و گفتند که رساندن صدای اعتراضشان به دیگران بسیار مهم است.

رئیس جمهوری آمریکا پس از خودداری کنگره از تامین بودجه مورد درخواست برای ساخت دیواری در مرز با مکزیک، وضعیت فوق العاده در مرزهای جنوبی کشورش اعلام کرد تا بتواند از بودجه تخصیص یافته برای امور دیگر در ساخت این دیوار استفاده کند.

ترامپ که در رقابت های انتخاباتی سال 2016 شعار ساخت این دیوار را داده بود، آن را برای صیانت از مرزهای جنوبی ضروری می داند اما دمکرات های کنگره که مخالف چنین چیزی هستند، جلوی تامین بودجه 5.7 میلیارد دلاری مورد درخواست وی را گرفتند.

تظاهرکنندگان در شهر شیکاگو در اطراف بازار فدرال جمع شده و شعارهای «ترامپ را بیرون کنید» و «وضعیت فوق العاده قلابی» و همچنین شعارهایی در حمایت از مهاجران سر دادند.

سازمان دهی کنندگان این تظاهرات گفتند که 250 تجمع و تظاهرات دیگر در شهرهای مختلف آمریکا از جمله نیویورک، لس آنجلس و سانفرانسیسکو به راه افتاده است.

دمکرات های آمریکا گفته اند که این اعلام وضعیت فوق العاده از سوی ترامپ خلاف قانون اساسی آمریکا است و آن ها علیه وی اقدامات قضایی انجام خواهند داد.

بن بست بودجه آمریکا که ناشی از دعوای ترامپ با دمکرات ها بر سر بودجه دیوار مرزی بود باعث طولانی ترین تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا به مدت 35 روز شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها