البرادعی: السیسی با تغییر قانون اساسی مصر مخالفت کند

البرادعی: السیسی با تغییر قانون اساسی مصر مخالفت کند
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 10:23

سیاستمدار برجسته مصر از رئیس‌جمهور این کشور خواست تا از همتای موریتانیایی خود الگوبرداری کرده و مخالفت خود با تغییر قانون اساسی را اعلام کند.

العالم- مصر

«محمد البرادعی» سیاستمدار سرشناس مصری و معاون سابق رئیس‌جمهور این کشور از «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور فعلی مصر خواست تا همانند «محمد ولد عبدالعزیز» همتای موریتانیایی‌ مخالفت خود با تغییر قانون اساسی را اعلام کند.

البرادعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «رئیس‌جمهور باید همانند همتای موریتانیایی خود مخالفتش با اصلاحات غیرقانونی در قانون اساسی را اعلام کند».

وی افزود: «اگر السیسی می‌خواهد به این گفته خود درباره تبادل قدرت مبنی بر اینکه "مجالی برای دیکتاتوری در مصر نیست و این یکی از دستاوردهای انقلاب و قانون اساسی است" عمل کند و اگر می‌خواهد کشور بیشتر از این دچار دودستگی نشود باید با تغییر قانون اساسی مخالفت کند».

البرادعی که از چهره‌های سرشناس انقلاب ۲۵ ژانویه مصر بود، در سال ۲۰۱۳ پس از عزل «محمد مرسی» نخستین‌ رئیس‌جمهور منتخب پس از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک»، به عنوان معاون «عدلی منصور» رئیس‌جمهور موقت مصر انتخاب شد اما پس از کشتار هواداران مرسی در دو میدان النهضه و رابعه العدویه در اعتراض به این کشتار از سمتش استعفا کرد.

موافقت اخیر پارلمان مصر با تغییر برخی بندهای قانون اساسی از جمله تمدید دوره ریاست‌جمهوری از چهار سال به شش سال، با انتقاد معارضان و فعالان مصری مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها