عراق 13 سرکرده فرانسوی داعش را در سوریه دستگیر کرد

عراق 13 سرکرده فرانسوی داعش را در سوریه دستگیر کرد
پنج‌شنبه 2 اسفند 1397 - 17:12

سرویس اطلاعاتی عراق سیزده فرانسی را که از مهم ترین سرکردگان داعش هستند، در داخل خاک سوریه دستگیر کرد و در همین حال دولت بغداد یکصد و پنجاه داعشی را از تشکیلات شبه نظامی کُرد "نیروهای سوریه دمکراتیک" تحویل گرفت.

العالم - عراق

بغداد پست -- عراق تعدادی از عناصر فرانسوی داعش را بازداشت کرده است، سرویس اطلاعاتی عراق سیزده فرانسوی از مهم‌ترین سرکردگان داعش را طی یک عملیات امنیتی در داخل خاک سوریه دستگیر کرد.

یکی از فرماندهان حشد عشایری در استان الانبار عراق گفته بود، نیروهای عراقی یکصد و پنجاه داعشی خطرناک را که مرتکب جرایم و جنایاتی در داخل خاک عراق شده بودند، از تشکیلات نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) در منطقه مرزی الباغوز تحویل گرفتند.

قطری العبیدی، یکی از فرماندهان حشد عشایری الانبار گفت: فرماندهی عملیات الجزیره و تیپ هفتم ارتش عراق موفق شدند یکصد و پنجاه داعشی را که طبق قانون مبارزه با تروریسم تحت تعقیب دستگاه قضایی این کشور بودند، تحویل بگیرند که این داعشی ها پس از بازجویی به دست قضاء برای محاکمه و مجازات سپرده خواهند شد.

به گزارش رویترز، این نخستین بار است که به موجب توافق دولت عراق و تشکیلات نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) برای تحویل ۵۰۲ عضو داعش به دولت بغداد، اولین گروه از آنها تحویل داده شدند و همکاری بین بغداد و قسد برای تحویل گرفتن تعداد بیشتری از داعشی های عراقی که در اسارت قسد هستند، ادامه خواهد یافت.

مصطفی بالی، یک مسئول نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) گفت که پیش بینی می‌شود کار پاکسازی آخرین منطقه فعالیت داعش در شرق سوریه از وجود غیرنظامیان امروز پنجشنبه تکمیل شود و نیروها پس از آن با بقایای داعش که در آنجا مخفی شده‌اند، مبارزه خواهند کرد.

منطقه الباغوز نزدیک مرزهای غربی عراق آخرین منطقه تحت سیطره داعش در شرق رود فرات سوریه است که آخرین پایگاه اصلی داعش در مناطق مرزی عراق و سوریه پس از شکست‌های این گروهک تروریستی در سال ۲۰۱۷ محسوب می شود.

شبکه العربیه عصر پنجشنبه گزارش کرد که بازمانده های داعش تاکنون نپذیرفته‌اند که منطقه الباغوز را تخلیه کنند. هنوز غیرنظامیان زیادی در منطقه الباغوز هستند که تخلیه نشده‌اند.

پربیننده ترین خبرها