نماز خواندن در این دانشگاه لبنان ممنوع است!

نماز خواندن در این دانشگاه لبنان ممنوع است!
پنج‌شنبه 2 اسفند 1397 - 18:43

ریاست یکی از دانشگاه های بیروت پایتخت لبنان نماز خواندن را ممنوع کرده است.

العالم - لبنان

"رحیل دندش" در روزنامه اینترنتی الاخبار خبری را با عنوان "جایی برای نماز خواندن در دانشگاه آمریکایی لبنان وجود ندارد" منتشر کرد.

دندش نوشت : دانشجویان دانشگاه آمریکایی لبنان (LAU) با دیدن دستورالعمل جدید "رائد محسن" رئیس بخش امور دانشجویان متعجب شدند زیرا در این دستورالعمل نماز خواندن دانشجویان در این دانشگاه ممنوع شده است.

در این دستور العمل آمده است که "جایی در دانشگاه برای نماز خواندن وجود ندارد"!

دستور العمل مذکور باعث عصبانیت و اعتراض دانشجویان شده است.

مساله جالب اینکه نماز خواندن در دانشگاه آمریکایی لبنان در حالی ممنوع شده است که جایی که دانشجویان در آن نماز می خواندند، تنگ و کوچک بود و نماز خواندن آنها مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمی کرد.

رائد محسن برای توجیه صدور این دستور العمل می گوید که نماز خواندن دانشجویان در جایی به مساحت یک مترمربع (جایی که دانشجویان تاکنون در آن به صورت انفرادی نماز می خواندند)، توهین به دانشجویان است!

یکی از دانشجویان می گوید که دانشجویان در سال 2015 اجازه شفاهی "جوزف جبرا" رئیس دانشگاه آمریکایی لبنان را برای نماز خواندن در داخل دانشگاه دریافت کرده اند.

این دانشجو که نامی از وی در خبر نیامده است، می افزاید : رائد محسن در سال های گذشته نشست هایی را با عناوین فرهنگی برگزار کرده است که در این نشست ها اعتقادات دینی را زیر سؤال برده و به انتقاد از اعتقادات پرداخته است.

پربیننده ترین خبرها