اعتصاب غذای بزرگان مذهبی عربستان در زندان های آل سعود

اعتصاب غذای بزرگان مذهبی عربستان در زندان های آل سعود
پنج‌شنبه 2 اسفند 1397 - 22:23

هشتگ اعتصاب بزرگان مذهبی عربستانی در زندان های آل سعود، در شبکه اجتماعی توئیتر در عربستان ترند شد.

العالم - عربستان سعودی

"عبدالله بن حامد الحامد" مبلّغ مذهبی و فعال حقوقی عربستانی در یکی از زندان های آل سعود اعتصاب غذا کرده است که دیگر زندانیان همبند وی نیز اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند.

کاربران عربستانی توئیتر هشتگ اعتصاب بزرگان مذهبی را به طور بی سابقه ای منتشر کردند و همین امر باعث شد که این هشتگ در اندک زمانی ترند شود و نشان بدهد که کاربران عربستانی چقدر پیگیر اوضاع زندانیان سیاسی و حقوقی هستند زندانیانی که به علت مخالفت با سیاست های دیکتاتور مآبانۀ محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به بند کشیده شده اند.

"ادریس صالح" نمایندۀ دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد : نظام ملک سلمان و ولیعهد سعودی که اکثر زندانیان سیاسی و حقوقی را شکنجه کرده است، حقوق بشر را پایمال می کند.

صالح در مصاحبه اختصاصی با برنامۀ "هشتگ" شبکه العالم گفت: فعالان سیاسی و حقوقی و بزرگان مذهبی که در زندان های سعودی به سر می برند، با وجود تحمل سخت ترین شکنجه ها مخالفت خود با آل سعود را اعلام می کنند.

صالح افزود: دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از مقامات سعودی خواسته است که فوراً صدها فعال سیاسی و حقوقی را که به علت بیان دیدگاه های خود زندانی شده اند، آزاد کنند. همۀ زندانیان سیاسی و حقوقی تبعۀ عربستان هستند و محمد بن سلمان باید به مطالبات آنها که آزادی اندیشه و بیان است، تن بدهد.

پربیننده ترین خبرها