یک رسانه عراقی مدعی شد :

درخواست پناهندگی سفیر و کاردار ونزوئلا از عراق

درخواست پناهندگی سفیر و کاردار ونزوئلا از عراق
شنبه 4 اسفند 1397 - 17:13

در پی پیوستن سفیر ونزوئلا در بغداد به صف مخالفان نیکولاس مادورو در 14 بهمن ماه گذشته، یک رسانه عراقی امروز شنبه اعلام کرد که او به همراه کاردارش در بغداد، درخواست پناهندگی سیاسی از عراق کرده اند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری «الغدپرس» یک منبع مطلع گفته است که «جاناتان ویلاسکو رامیرز» سفیر ونزوئلا و همچنین کاردار این کشور در بغداد از عراق درخواست پناهندگی سیاسی کرده اند.

ویلاسکو رامیرز در اطلاعیه ای در 14 بهمن ماه گذشته اعلام کرد از دولت منتخب «نیکولاس مادرو» جدا شده و به صف مخالفان به رهبری «خوان گوایدو» رییس جمهوری خودخوانده ونزوئلا پیوسته است.

ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است، ماجرا از آن جا آغاز شد که خوان گوایدو رهبر مخالفان به صورت خودخوانده، خودش را رییس جمهوری کشور معرفی کرد و از مادرو که براساس انتخابات مردمی به این پست رسیده بود، خواست که از قدرت کنار برود.
به دنبال این اقدام گوایدو، دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در اقدامی تعجب برانگیز از گوایدو به عنوان رییس جمهوری خودخوانده ونزوئلا اعلام حمایت کرد و خواستار برکناری مادرو شد.
برخی از کشورهای متحد آمریکا نیز در جهان به دنبال این موضع واشنگتن، از آن تبعیت کرده و گوایدو را رییس جمهوری دانسته و خواستار کناره گرفتن مادرو رییس جمهوری منتخب از قدرت شدند.

این درحالی است که کشورهای آزاد دنیا و در پیشاپیش آنها جمهوری اسلامی ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه و چین همچنان با حمایت کامل از دولت منتخب مادرو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خوانده و از موضع امریکا و متحدانش انتقاد کرده و آن را از مصادیق آشکار دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر دانستند.

به رغم خبر درخواست پناهندگی سیاسی سفیر و کاردار ونزوئلا در بغداد از دولت عراق اما تاکنون وزارت خارجه عراق نسبت به اصل این خبر و موضع عراق در قبال این پناهندگی توضیح آشکاری نداده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها